Jak informuje PKO BP, sierpień 2018 r. był pierwszym miesiącem w historii banku, gdy liczba logowań do aplikacji mobilnej przewyższała liczby logowań do serwisu internetowego iPKO. Bank informuje, że w sierpniu klienci PKO BP i Inteligo zalogowali się do aplikacji IKO ponad 44 miliony razy.
Klienci największego polskiego banku coraz częściej używają aplikacji mobilnej jako podstawowego narzędzia do zarządzania finansami osobistymi i kontaktu z bankiem
- pisze PKO BP. I tak naprawdę w tym jednym zdaniu podsumowuje nie tylko zachowania swoich klientów, ale też innych banków. Już rok temu o tym, że liczba logowań do aplikacji była wyższa niż logowań w internecie, poinformował rzecznik mBanku. Niedawno podobne statystyki podał też Bank Millennium.
Co prawda zarówno w przypadku mBanku, jak i PKO Banku Polskiego, rekordy zostały pobije w miesiącach wakacyjnych. Wówczas siłą rzeczy dostęp do komputerów (a tym samym bankowości internetowej) jest mniejszy i wielu klientów może być niejako "zmuszonych" do korzystania przede wszystkim z aplikacji mobilnej - nawet, jeżeli to wbrew ich przyzwyczajeniom.
Niemniej nie da się ukryć, że idea "banku w smartfonie" zdobywa serca Polaków bardzo szybko. Jak wynika z danych branżowego portalu PRNews.pl, w czerwcu br. z aplikacji mobilnych banków aktywnie korzystało ok. 6,6 mln osób - o ok. 1,8 mln więcej niż rok wcześniej. Z bankowości internetowej aktywnie (co jest rozumiane jako przynajmniej jedno logowanie w miesiącu) korzysta ok. 16,3 mln osób.
Ze statystyk wynika, że nawet ok. 2,5-3 mln klientów banków w Polsce może być "mobilne only", czyli korzystających np. do sprawdzania salda rachunku, realizacji przelewów itd. wyłącznie kanału mobilnego.
. Bank Millennium
Tydzień na Gazeta.pl. Tych materiałów nie możesz przegapić! SPRAWDŹ
***