Wizz Air, w ramach dostosowania siatki połączeń i optymalizacji działalności w Polsce, zamknie 30 marca 2019 r. bazę linii w Poznaniu - donosi agencja ISB News. Portal Pasazer.com wyjaśnia, że likwidacja bazy oznacza zamkniecie połączeń z Ławicy do Dortmundu, Rejkiawiku (w tym wypadku już od listopada), Birmingham, Malmo i Sztokholmu. Warto przypomnieć, że w czerwcu Wizz Air zlikwidował połączenie do Barcelony.
Wizz Air podjął decyzję o dostosowaniu siatki połączeń z Poznania, zamknięciu bazy i wykorzystaniu możliwości rozwoju poprzez przeniesienie i zwiększenie od marca 2019 r. liczby miejsc na innych polskich trasach cieszących się dużą popularnością wśród klientów. Wszyscy pracownicy poznańskiej bazy będą mieć możliwość dalszej pracy w Wizz Air w innych lokalizacjach z siatki połączeń WIZZ - wyjaśnia spółka w komunikacie.
Węgierskie linie będą nadal realizować loty na kilku trasach z Poznania, w tym: Paryż-Beauvais, Londyn-Luton, Eindhoven, Doncaster-Sheffield oraz Torp-Sandefjord.
W wyniku optymalizacji, do gdańskiej floty zostanie dodany 7 samolot (Airbus A320), co umożliwi rozbudowę siatki połączeń o cztery nowe trasy łącząc Gdańsk z Charkowem od 28 października oraz z Oslo, Bremą i Kutaisi od początku kwietnia. Poza tym wzrośnie tygodniowa liczba lotów na popularnych trasach do Aberdeen, Lwowa, Göteborga i Kijowa. W związku z tym powstanie ponad 30 nowych miejsc pracy w gdańskiej bazie Wizz, czytamy dalej.
Ponadto cała flota w Warszawie będzie wyposażona w samoloty typu Airbus A321. Ponadto tanie linie planują uruchomić dwa nowe połączenia ze stolicy Polski oraz zwiększyć przepustowość.
Siatka połączeń wzbogaci się również o Charków na Ukrainie - będzie to nowy kierunek z Wrocławia. Ogółem, liczba miejsc w samolotach, oferowanych przez Wizz Air na lotach z Polski wzrośnie o 2,5 proc. r/r do 10,5 mln w 2019 r.
Ogłoszone dzisiaj wiadomości odzwierciedlają nasze zaangażowanie na polskim rynku oraz umiejętność reagowania na zmieniające się trendy w podróżowaniu. Stale obserwujemy, jak kształtują się oczekiwania klientów, aby jak najlepiej zaspokoić ich potrzeby, oferując niskie ceny biletów i świetną jakość usług.
Jednocześnie wciąż szukamy sposobów, aby optymalizować siatkę naszych połączeń. Po wnikliwej analizie, podjęliśmy decyzję, aby zmodyfikować poznańską siatkę połączeń i wykorzystać możliwości rozwoju poprzez przeniesienie i zwiększenie liczby miejsc na innych polskich trasach.
Wprowadzamy siedem atrakcyjnych tras z Polski, tworzymy pierwszą flotę Airbusa A321 w Warszawie i zwiększamy dostępność miejsc w sprzedaży w 2019 roku. Dziękujemy naszym kolegom z Poznania za ich ciężką pracę i mamy nadzieję na współpracę w innych bazach w Polsce
- powiedział członek zarządu ds. marketingu Johan Eidhagen, cytowany w komunikacie.
Wychodząc naprzeciw dużemu zapotrzebowaniu pasażerów w regionie, do kwietnia 2019 roku cała flota Wizz Air w Warszawie będzie składać się z samolotów Airbus A321. 8 samolotów z 230 miejscami na pokładzie umożliwi zwiększenie przepustowości o 11 proc. na trasach ze stolicy utrzymując jednocześnie niskie ceny usług. - podkreślił przewoźnik.
Samoloty, które zostały umieszczone w Katowicach i Warszawie w szczycie sezonu letniego 2018, powrócą do swoich baz w sezonie letnim 2019.
W 2019 roku, oferta sprzedaży Wizz Air będzie liczyć 10,5 mln miejsc w sprzedaży na niskokosztowych trasach z ośmiu lotnisk w Polsce, co stanowi wzrost o 2,5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, podsumowano. Przypomnijmy, że w tym roku Wizz Air uruchomił już w Polsce wiele nowych połączeń.
Likwidacja bazy Wizz Air to nie jedyne złe wieści dla poznańskiego lotniska. Jak donosi "Wyborcza" z końcem marca LOT likwiduje swoje połączenie Poznań-Tel Awiw. Na szczęście na tej samej trasie dalej latać będzie Ryanair.
Decyzja Wizz Air są istotne w kontekście doniesień dotyczących irlandzkiej linii. Według "Pulsu Biznesu" zamierzają one mocniej zaznaczyć swoją obecność w Polsce. Do 2020 spółka ma mieć w Polsce 20 maszyn zamiast obecnych pięciu.
Czytaj też: Lecisz z Wizz Air? Lepiej poznaj zmiany dotyczące bagaży
Wizz Air jest największą niskokosztową linia lotnicza w Europie środkowo-Wschodniej, której flota składa się z ponad 100 samolotów typu Airbus A320 i A321 latających z 25 baz na ponad 600 trasach. W 2017 r. miał 28,2 mln pasażerów.
(ISBnews)
Tydzień na Gazeta.pl. Tych materiałów nie możesz przegapić! SPRAWDŹ
***