InPost ma nowego inwestora. 125 mln na rozwój. Polacy częściej korzystają z Paczkomatów

InPost pozyskał 125 mln euro na rozwój Paczkomatów. Z danych opublikowanych przez firmę jasno wynika, że Polacy coraz częściej korzystają z takiej formy dostarczania przesyłek.

InPost, twórca i właściciel marki Paczkomaty, oraz KKR - amerykańska firma inwestycyjna - zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla polskiej spółki w okresie 5,5 roku. Tym samym InPost zwiększy skalę działania i uruchomi nowe lokalizacje Paczkomatów, których sieć obejmuje obecnie 3800 maszyn w całej Polsce, podał InPost. 

Dodatkowe finansowanie z KKR - jednej z wiodących firm inwestycyjnych, wraz ze wsparciem naszego akcjonariusza Advent International to doskonały fundament dla dalszego rozwoju InPost. Advent już ogłosił plan zainwestowania 250 mln zł w naszą infrastrukturę paczkomatową i rozwój usług kurierskich. Porozumienie z KKR wzmocni nasze projekty i zapewni, że będziemy mogli oferować klientom jeszcze większy i lepszy standard usług.

- powiedział prezes InPostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

Paczkomaty urosły o 50 proc.

Jak podkreślił dyrektor zarządzający Advent International Nick Rose, porozumienie z KKR oznacza kolejny, duży krok w rozwoju InPost i wesprze plany inwestycyjne spółki.

InPost do końca lipca 2018 roku dostarczył już 40 mln paczek, bijąc kolejny rekord. To doskonały moment, by spółka kontynuowała inwestycje w infrastrukturę i innowacyjne rozwiązania technologiczne - zwiększając tym samym bazę klientów.

- powiedział Rose.

W okresie styczeń-sierpień 2018 roku InPost dostarczył ponad 46 mln przesyłek, tj. o 48 proc.  więcej r/r, w tym Paczkomaty notowały wzrost o 47 proc., a Kurier InPost o 50 proc. 

Advent International i InPost poinformowały wcześniej, że zainwestują w 2018 roku do 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. Do końca roku firma chce mieć 4500 Paczkomatów w Polsce.

InPost zbudował wiodącą pozycję na polskim rynku logistycznym, opartą na wyraźnych trendach wzrostowych w sektorze e-commerce. Dzięki temu osiąga świetne wyniki ekonomiczne. To doskonała szansa, by zaangażować się w taki biznes wraz z Adventem i wspierać dalszy rozwój infrastruktury InPost - powiedział dyrektor KKR Paul Atefi, cytowany w komuikacie.

Czytaj też: Lidl i InPost będą współpracować. Sieć zaproponuje w Polsce zakupy internetowe? Odbiór w Paczkomatach

KKR jest wiodącą globalną firmą inwestycyjną, zarządzającą szerokim spectrum aktywów - w tym private equity, inwestycjami energetycznymi, infrastrukturalnymi, działa też w sektorze nieruchomości i finansów. Tworzy partnerstwa strategiczne i zarządza funduszami hedgingowymi. 

Grupa kapitałowa Integer.pl to druga co do wielkości w Polsce grupa pocztowa, do której należą największa prywatna poczta - InPost, niezależny operator finansowo-ubezpieczeniowy - Inpost Finanse oraz Paczkomaty InPost. Spółka była notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 do 2017 roku. 

Poczta tworzy konkurencję Paczkomatów?

Rozwój sieci Paczkomatów - jak już pisaliśmy - może być szczególnie istotny wobec planów Poczty Polskiej. W przyszłym roku ma otworzyć sieć tysiąca automatów do odbierania paczek. Część z nich będzie znajdować się w marketach sieci Biedronka - donosi "Rzeczpospolita" opierając się na nieoficjalnych doniesieniach.

W przesłanym nam oświadczeniu Biuro Prasowe Jeronimo Martins wyjaśnia, że Biedronka w sklepach udostępnia przestrzeń na maszyny paczkowe, których operatorem jest Swipbox Polska.

To właśnie ta firma jest odpowiedzialna za nawiązywanie współpracy i ustalanie jej zasad z sieciami pocztowymi i kurierskimi.

- wyjaśnia Jeronimo Martins. Negocjacje pomiędzy Swipbox a Pocztą są więc możliwe. 

W tej chwili automatów jest niewiele, bo ok. 50. Wkrótce działać ma jednak cztery razy tyle. Docelowo takich urządzeń ma być w Polsce 300

Jednocześnie Biedronka nie wyklucza nawiązania współpracy z innymi podmiotami. 

Zależy nam na tym, by w naszych sklepach wprowadzać rozwiązania będące udogodnieniami dla naszych klientów, dlatego nie wykluczamy współpracy z kolejnymi operatorami na rynku maszyn paczkowych ani też innej formy współpracy niż dzierżawa przestrzeni w sklepie.

- czytamy w przesłanym nam oświadczeniu. 

Rozwój sieci automatów do dystrybucji paczek wydaje się naturalnym posunięciem. Rynek e-commerce w Polsce intensywnie się bowiem rozwija. Świadczy o tym chociażby uruchomienie przez Allegro usługi Smart!, która pozwala w ramach abonamentu dostarczenie nawet 365 paczek rocznie za ryczałtową cenę 49 zł. 

Tych materiałów nie możesz przegapić. Sprawdź!

***

Ewa Błaszczyk: Nie zakładajmy na wstępie, czy będzie sukces czy klapa, tylko zróbmy robotę [NEXT TIME]

Więcej o: