Sklepy MediaMarkt i Saturn miały jednego właściciela - spółkę MediaMarktSaturn Polska. Ta w maju poinformowała, że chce postawić na rozwój w Polsce jednej marki. Stanęło na MediaMarkt, tłumacząc, że ta marka jest silniej zakorzeniona w świadomości Polaków
Sklepów MediaMarkt, jeszcze przed rebrandingiem Saturna, było też więcej - 64. Teraz, gdy markety Saturn przemianowano na MediaMarkt, łącznie sklepów tej marki jest w Polsce 86.
Zintegrowano, także pod marką MediaMarkt, kanały sprzedaży obu sieci. Sieć przejęła i realizuje wszystkie zobowiązania wobec klientów Saturna dotyczące zakupionych wcześniej towarów oraz usług.
- MediaMarkt od 20 lat cieszy się zaufaniem polskich konsumentów. Działając pod jedną silną marką możemy jeszcze efektywniej realizować założone cele - mówi Marcin Rosati, Prezes Zarządu MediaMarktSaturn Polska.
W całej Polsce sieć zatrudnia ponad 4 tysiące pracowników.
MediaMarktSaturn Polska należy do niemieckiej spółki Ceconomy. W roku finansowym 2016/2017, zakończonym we wrześniu ubiegłego roku, obroty MediaMarkt i Saturna przekroczyły łącznie 1,033 mld euro.
Wyniki za właśnie zakończony rok finansowy 2017/2018 poznamy dopiero w grudniu. Bazując jednak na danych od października 2017 r. do końca marca 2018 r. można podejrzewać, że teraz Polacy wydali w sklepach obu sieci mniej więcej tyle samo pieniędzy. W całym segmencie wschodniej Europy, do której Ceconomy zalicza Polskę, Rosję i Turcję, łączna sprzedaż w tym roku finansowym do końca marca wyniosła 1,223 mld euro, o 50 mln euro więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
***