Przypomnijmy - część Deutsche Banku Polska została sprzedana trzeciemu największemu bankowi w Polsce - Santander Bankowi Polska (dawnemu Bankowi Zachodniemu WBK). W wydzielonej części jest przede wszystkim bankowość detaliczna (czyli np. konta, lokaty, karty kredytowe, kredyty gotówkowe), w tym także segment private banking. Santander Bank przejął też bankowość dla małych i średnich firm, oraz sieć placówek, pośredników i agentów oraz dom maklerski DB Securities. W Deutsche Bank Polska pozostaną produkty klientów korzystających z oferty bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej, a także portfel kredytów walutowych.
Od 9 do 12 listopada będzie trwała wielka akcja "przeprowadzki" klientów Deutsche Banku do Santander Banku Polska. Wówczas migrowane do systemów Santandera będą produkty klientów Deutsche Banku, m.in. rachunki, lokaty, karty, oraz historie rachunków.
Dobra wiadomość jest taka, że w tym czasie normalnie będą oni mogli korzystać z kart płatniczych i bankomatów. Ale złych wiadomości - o utrudnieniach w tych dniach - jest więcej.
Od piątku 9 listopada od godziny 18:00 nie będzie możliwe zalogowanie się do systemu bankowości internetowej. Przelewy zlecone po 15:00 także zostaną zrealizowane dopiero w kolejny dzień roboczy (czyli 13 listopada, bo zapewne poniedziałek 12 listopada będzie dniem wolnym od pracy, jeśli prezydent podpisze stosowną ustawę). Oddziały Deutsche Banku zostaną w piątek zamknięte wcześniej - o godzinie 15:00.
Teleserwis - czyli system telefoniczny - również nie będzie realizował całego szeregu operacji od piątkowego popołudnia aż do 11 listopada do końca dnia (a część dyspozycji, m.in. dotyczących kart kredytowych, nie będzie realizowana już od czwartku 8 listopada, od 10:00). WAŻNE! Przez cały czas przerwy możliwe będzie poprzez Teleserwis zastrzeganie kart!
Migracja produktów klientów Deutsche Banku do systemów Santander Banku odbije się także na klientach tego drugiego banku. Co prawda karty i bankomaty będą w weekend normalnie działać, ale za to niemal przez całą sobotę i niedzielę będą bardzo poważne utrudnienia w dostępie do bankowości internetowej i mobilnej.
Aplikacja mobilna nie będzie działać od północy z piątku na sobotę (9/10 listopada) aż do niedzieli 11 listopada do godziny 20:00.
Również w tym czasie całkiem niedostępna będzie bankowość internetowa, choć w sobotę od 7:30 do 23:50 klienci będą mieć wgląd w historię operacji i saldo na rachunku.
Po tych wszystkich weekendowych problemach, w poniedziałek 12 listopada klienci Deutsche Banku obudzą się jako klienci Santander Banku. Aby jednak uzyskać dostęp do systemu bankowości internetowej nowego banku, będą musieli najpierw ostatni raz zalogować się do systemu Deutsche Banku i tak aktywować dostęp do bankowości Santander online. Login do systemu Santander online będzie taki sam, jak wcześniej do systemu Deutsche Banku (choć Santander Bank wyda też nowy login, z niego też będzie można korzystać). Konieczne będzie natomiast nadanie nowego hasła. Historia rachunku w Deutsche Banku z dwóch lat wstecz, i wszystkie nadane pełnomocnictwa do e-bankowości, zostaną przeniesione do systemu Santander online.
UWAGA! Klienci Deutsche Banku będą mogli opisaną drogą internetową aktywować dostęp do bankowości Santander online tylko do 12 stycznia 2019 roku. Po tym terminie aktywacja będzie możliwa wyłącznie w oddziałach Santander Banku.
Również od 13 listopada (lub 12 listopada, jeśli stanie się coś nieprzewidywalnego i 12 listopada jednak nie będzie dniem wolnym od pracy) dotychczasowe placówki Deutsche Banku zostaną otwarte pod szyldem Santander Bank Polska.
Co po zmianie?
Klienci Deutsche Banku przenoszeni do Santander Banku nie powinni obawiać się chaosu organizacyjnego.
Żadnym zmianom nie ulegną numery rachunków czy kody PIN do kart płatniczych. Nie trzeba będzie wymieniać kart, ich numery czy daty ważności pozostaną takie same.
Nie zmieni się także m.in. oprocentowanie lokat czy kredytów, a także cennik kont. Więcej szczegółów dotyczących zmian / braku zmian dla klientów Deutsche Banku po przenosinach do Santander Banku w tym naszym tekście.