Bank Pekao blokuje przed czasem karty z logiem WOŚP. Wydaje w ich miejsce nowe

Karty z wizerunkiem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, wydawane przez bank Pekao, zostaną zablokowane 1 grudnia br. Daty na kartach nie wskazują na upływ ich ważności, niemniej bank tłumaczy: to następstwo rozwiązania umowy z WOŚP.

Klienci Pekao, którzy posiadają karty płatnicze z wizerunkiem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, otrzymali od banku w ostatnich czasie listy. Wynika z nich, że karty ze znakiem graficznym WOŚP będą działać wyłącznie do końca listopada br. Od grudnia zostaną zablokowane. W miejsce kart z WOŚP, klienci otrzymują bezpłatnie nowe.

Zdjęcie listu publikuje twitterowy profil "PolskaNormalna". 

Przypomnijmy, że bank Pekao współpracował z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy od 1999 r. W ubiegłym roku jednak drogi banku i fundacji rozeszły się. Umowa została rozwiązana za porozumieniem stron. Tę decyzję łączono z nacjonalizacją banku, z kolei Pekao informował, że to spółka Złoty Melon (należąca do WOŚP) wyszła z inicjatywą takiego ruchu.

To właśnie zakończeniem współpracy z WOŚP bank Pekao tłumaczy konieczność zmiany wizerunku karty. "Rozwiązanie umowy w zakresie sponsoringu pociąga za sobą zaprzestanie używania znaku graficznego WOŚP na kartach Banku Pekao" - komentuje instytucja.

Nowym partnerem bankowym WOŚP od roku jest mBank. Podczas 26. Finału WOŚP, zorganizowanego na początku 2018 r., klienci mBanku w ramach akcji zorganizowanej przez tę instytucję wpłacili łącznie na konto fundacji 6,7 mln zł. mBank podwoił tę kwotę i przekazał WOŚP kolejne 7 mln zł - co było największą jednorazową wpłatą w historii Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Bank Pekao na mocy nadal trwającej umowy darowizny z WOŚP, co roku przekazuje fundacji 2 mln zł.