TVP chce zbadać telewidzów. Przetarg wygrała zdecydowanie najdroższa oferta

Firma Kantar Polska wygrała zorganizowany przez Telewizję Polską przetarg na przeprowadzenie badania sondażowego "Pozycjonowanie kanałów TVP na tle konkurencji". TVP zapłaci blisko 330 tys. zł.
Zobacz wideo

Przetarg został rozstrzygnięty 21 listopada. Jak wynika z dokumentów na stronie TVP, zgłosiły się do niego trzy firmy - Kantar Polska, Market Research World oraz Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Ich oferty wykonania badania sondażowego opiewały kolejno na ok. 330 tys. zł, 134 tys. zł i 55 tys. zł. 

Jedynym kryterium oceny ofert była cena - oczywiście jak najniższa. Oferty Market Research World oraz Centrum Badań Marketingowych INDICATOR nie zostały jednak objęte oceną, gdyż zostały odrzucone. TVP nie wyjaśnia, co było przyczyną tych decyzji. Przetarg wygrała firma Kantar Polska.

.. .

Co zbada Kantar?

Jak wynika z "opisu przedmiotu zamówienia", celem badania sondażowego "Pozycjonowanie kanałów TVP na tle konkurencji" jest m.in. "identyfikacja potrzeb odbiorców telewizji".

.. .

W badaniu zostaną uwzględnione opinie i informacje od osób, które w danej kategorii kanałów oglądają zarówno kanały TVP, jak i kanały konkurencji. Kategorii będzie dziesięć - poprzez kanały "ogólne" (tu TVP1 i TVP2 będzie się porównywało do Polsatu i TVN) po informacyjne, historyczne, sportowe, rozrywkowe czy dziecięce.

.. .

Jak wynika z harmonogramu badania, potrwa ono do 15 grudnia. Ma obejmować m.in. przynajmniej 30 indywidualnych wywiadów oraz badanie ilościowe na próbie tysiąca osób. Raport końcowy powinien powstać do końca 2018 roku, a prezentacja wyników badania ma odbyć się do 30 stycznia 2019 r. 

Więcej o: