Pierwszy bank w Polsce wprowadza takiego chatbota. Powiesz polecenie do smartfona, i pójdzie przelew

Bank Millennium wprowadza chatbota Milla, który ma realizować transakcje na życzenie klienta.
Zobacz wideo
Bank Millennium, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnia klientom chatbota, który nie tylko odpowie na pytanie, ale też przyjmie zlecenie i je zrealizuje. Wystarczy, że użytkownik aplikacji powie „Przelej Ani 10 zł", a Milla odczyta to jako polecenie do realizacji. Do stworzenia naszego chatbota wykorzystaliśmy elementy sztucznej inteligencji, która w obsłudze klienta ma ogromny potencjał. Pozwala skrócić dystans między klientem a bankiem, nie tylko w sferze odległości, ale i interakcji. Z naszym chatbotem można porozumiewać się w sposób podobny, jak w komunikatorach społecznościowych"

– powiedziała podczas prezentacji Halina Karpińska, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej w Banku Millennium.

Chatbot na razie będzie działał w ramach aplikacji mobilnej Banku Millennium, natomiast bank nie wyklucza wdrożenia rozwiązania także w systemie bankowości internetowej.

Wśród "umiejętności" Milli jest już m.in. rozpoznanie zapytania o historię rachunku (przygotowano ją na ok. 800 wersji takiego zapytania) czy żądania realizacji przelewu (odbiorca musi być zapisany w "odbiorcach zdefiniowanych"). Nie ma obaw, że chatbot np. wykona przelew do innego odbiorcy, bo źle zrozumie polecenie. Za każdym razem bowiem klient zobaczy transkrypcję żądania, i będzie musiał potwierdzić, czy o to chodziło.

Milla umie już dużo, ale ciągle się uczy i wkrótce nabierze na pewno więcej umiejętności. Dzięki temu w przyszłości będzie mogła dostarczać jeszcze lepiej dopasowane usługi

– dodaje Halina Karpińska.

Więcej o: