Komisja Europejska zatwierdziła przyznane przez polskie władze 36 mln euro pomocy dla LG Chem na budowę zakładu produkującego baterie do aut elektrycznych. Komisja stwierdziła, że pomoc inwestycyjna jest zgodna z unijnymi zasadami pomocy publicznej.
Komisja uznała, że bez publicznego wsparcia projekt nie byłby możliwy ani w Polsce, ani w żadnym innym państwie Unii. W oświadczeniu Komisja wskazuje, że "pomoc ograniczyła się jedynie do niezbędnego minimum i przyczyni się do powstania miejsc pracy oraz rozwoju gospodarczego i konkurencyjności regionu".
Unijny organ podkreślił, że pomoc zachęca beneficjenta do zainwestowania w konkretny region oraz nie przynosi nadmiernych negatywnych skutków takich jak stwarzanie nadwyżki mocy produkcyjnych na kurczącym się rynku.
Cała inwestycja LG Chem warta jest 325 milionów euro. Zakłada budowę nowego zakładu produkującego baterie litowo-jonowe - Li-Ion, które wykorzystują samochody elektryczne. Nowy zakład ma dostarczać baterie do ponad 80 tys. pojazdów rocznie w Europejskim Obszarze Gospodarczym. Obecne moce produkcyjne wynoszą ok. 30 tys. szt. miesięcznie.
Dzięki projektowi powstanie ponad 700 bezpośrednich miejsc pracy.
LG Chem Wrocław Energy, największy w Europie producent baterii dla samochodów elektrycznych, planuje uruchomienie kolejnej fabryki. Jej budowa ma rozpocząć się nie później niż w czerwcu. Wśród głównych klientów firmy są m.in. Volvo, Audi, Jaguar, Renault, Daimler i Porsche.