Dzisiaj obydwie firmy podpisały wstępną umowę, ale transakcja ma zakończyć się wiosną 2019 r. Potrzebna jest jeszcze oficjalna zgoda UOKiK. Hoop Polska jest znana jako właściciel marek Arctic+, Paola, Jupik i oczywiście Hoop Cola, a w zeszłym roku dodatkowo została dystrybutorem marki Nestea. ZMB Capital ma przejąć 100 proc. udziałów Hoop Polska, a co za tym idzie, także zakład produkcyjny w Kutnie i sieć dystrybucyjną.
Firma Kofola wydaje się być zadowolona z takiego obrotu spraw. Sprzedaż Hoop Polska był jednym z rozważanych scenariuszy rozwoju Kofoli na polskim rynku.
Uważamy, że udało nam się zapewnić stabilność Hoop Polska i jej pracowników. Cieszymy się, że spółka znalazła się w rękach Ustronianki - szanowanej, lokalnej firmy rodzinnej, która jest na rynku od wielu lat. Jestem przekonany, że Hoop i jego produkty mają przed sobą teraz szerokie perspektywy
- powiedział Jirí Vlasák, członek zarządu Kofoli i CEO Hoop Polska cytowany przez Wiadomości Handlowe.
Ustronianka powstała w 1980 r. Z lokalnego zakładu produkcyjnego w Ustroniu wyrosła na jednego z najbardziej znanych polskich producentów wody mineralnej, napojów i soków. Obecnie firma Michała Bożka zatrudnia ok. 500 pracowników.