Ustronianka rośnie w siłę. Chce w całości wykupić firmę Hoop Polska

ZMB Capital, właściciel znanej w Polsce Ustronianki, wykupi od Kofoli wszystkie udziały w spółce Hoop Polska.
Zobacz wideo

Dzisiaj obydwie firmy podpisały wstępną umowę, ale transakcja ma zakończyć się wiosną 2019 r. Potrzebna jest jeszcze oficjalna zgoda UOKiK. Hoop Polska jest znana jako właściciel marek Arctic+, Paola, Jupik i oczywiście Hoop Cola, a w zeszłym roku dodatkowo została dystrybutorem marki Nestea. ZMB Capital ma przejąć 100 proc. udziałów Hoop Polska, a co za tym idzie, także zakład produkcyjny w Kutnie i sieć dystrybucyjną.

Firma Kofola wydaje się być zadowolona z takiego obrotu spraw. Sprzedaż Hoop Polska był jednym z rozważanych scenariuszy rozwoju Kofoli na polskim rynku.

Uważamy, że udało nam się zapewnić stabilność Hoop Polska i jej pracowników. Cieszymy się, że spółka znalazła się w rękach Ustronianki - szanowanej, lokalnej firmy rodzinnej, która jest na rynku od wielu lat. Jestem przekonany, że Hoop i jego produkty mają przed sobą teraz szerokie perspektywy

- powiedział Jirí Vlasák, członek zarządu Kofoli i CEO Hoop Polska cytowany przez Wiadomości Handlowe.

Ustronianka powstała w 1980 r. Z lokalnego zakładu produkcyjnego w Ustroniu wyrosła na jednego z najbardziej znanych polskich producentów wody mineralnej, napojów i soków. Obecnie firma Michała Bożka zatrudnia ok. 500 pracowników.

Więcej o: