TVP Info osiągnęło drugi wynik w rankingu - 3,53 procenta. Jednak w analogicznym ujęciu spadło o prawie 3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Trzecie miejsce zajął kanał Polsat News ze wzrostem o 1,47 proc. – podały Wirtualne Media, bazując na raporcie Nielsen Audience Measurement.
Najsłabszy wynik uzyskała telewizja wPolsce.pl. Nadający od połowy 2017 r. kanał informacyjny uzyskał raptem 0,002 proc. średniego rynkowego udziału w styczniu 2019 r. Jak podały Wirtualne Media, największy spadek w styczniu 2019 r. przypadł TV Republice (0,03 proc. udziału). Plasuje się jako przedostatnia w rankingu z ponad 41-procentowym spadkiem oglądalności.
Przypomnijmy, że media publiczne oprócz spadku oglądalności w styczniu 2019 r. borykają się też z problemami finansowymi. Rząd zdecydował o tzw. rekompensacie abonamentowej. Projekt rekompensaty zakłada, że TVP i Polskie Radio otrzymają nawet 1,26 mld zł z budżetu państwa. Wyliczono, że W 2017 r. abonamentu nie zapłaciło 3,55 mln osób.