Eksperyment z ubiegłego roku chyba się udał, bo Biedronka postanowiła go poszerzyć. 14 lutego w Gdańsku przy ul Rakoczego ruszył drugi outlet - sklep z produktami w obniżonych cenach. Jak informuje sieć, w outlecie można kupić m.in. sprzęt AGD i RTV, kosmetyki, ubrania i chemię gospodarczą.
Z gazetki promocyjnej wynika, że większość produktów przeceniona jest o 20-40 proc., ale cytowany w komunikacie prasowym regionalny przedstawiciel Biedronki mówi, że rabaty mają sięgać nawet 80 proc. Gdański outlet ma 780 m2 powierzchni sprzedaży, będzie otwarty w godzinach 9:00-19:00 od poniedziałku do soboty, a w handlowe niedziele od 9:00 do 16:00.
Swój pierwszy outlet Biedronka otworzyła w Poznaniu latem ubiegłego roku. Sieć podaje, że przez pierwsze trzy tygodnie działalności tego sklepu zakupy zrobiło w nim 14 tys. klientów, którzy wydali średnio po 60 zł. Najwyższa jednorazowa kwota zakupów wyniosła ponad 24 tys. zł.
Biedronka ma 2900 sklepów, należy do portugalskiej grupy Jeronimo Martins. W 2018 roku sprzedaż polskiej sieci wzrosła mimo zakazu handlu w niedziele. Sięgnęła blisko 11,7 mld euro, co oznacza wzrost o 5,6 proc. rok do roku. Liczona w złotych sprzedaż w ubiegłym roku wzrosła jeszcze mocniej, o 5,8 proc. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (czyli takich, które działały w niezmienionej formie przez dwa porównywane lata, z ang. LFL - like for like) zwiększyła się o 2,7 proc.