Podpisano umowy na modernizację lotniska w Radomiu. Na pierwszy ogień pójdzie infrastruktura

Modernizacja lotniska cywilnego w Radomiu rozpocznie się od przebudowy jego podstawowej infrastruktury. Po zakończeniu prac stanie się portem, który odciąży lotnisko Chopina.
Zobacz wideo

W ramach modernizacji lotniska w Radomiu na początek przewidziano przebudowę dróg i parkingów, terminala, dróg kołowania oraz płyty postojowej.

Modernizacja lotniska w Radomiu. Na początku odnowią infrastrukturę

W środę podpisano umowy z projektantami i wykonawcami. Zdaniem wicemarszałka Senatu Adama Bielana, projekt modernizacji idzie zgodnie z założonym planem.

Zakończenie początkowego etapu inwestycji zaplanowano na pierwszą połowę 2020 r. Z koeli jeszcze w marcu ponownie zostanie ogłoszony przetarg na modernizację i przedłużenie drogi startowej. Zmodernizowany port lotniczy w Radomiu ma w przyszłości dodatkowo odciążyć lotnisko Chopina.

Do października 2018 r. lotnisko cywilne w Radomiu było finansowane przez samorząd. Od tamtego momentu jego właścicielem jest Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze". W pierwszym etapie firma zainwestuje w projekt ok. pół mld zł, o czym przypomniał Mariusz Szpikowski, prezes PPL. Ma to dodatkowe uzasadnienie w kontekście uruchomienia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Mają to potwierdzać analizy demograficzne, które wskazują na popularność takiego rozwiązania nie tylko wśród mieszkańców Mazowsza, ale też województw: świętokrzyskiego, lubelskiego i łódzkiego.

Czy lotnisko w Radomiu zagraża innym lotniskom?

Swoich wątpliwości odnośnie inwestycji w Radomiu nie kryje wiceprezes lotniska w Modlinie Marcin Danił. W niedawnej rozmowie z next.gazeta.pl mówił, że port w Radomiu jest wobec zarządzanego przez niego lotniska "typowo konkurencyjny".

Modlin to lotnisko stworzone tylko dla linii niskokosztowych, Radom ma być taki sam. Cztery lotniska na Mazowszu [Lotnisko Chopina, Modlin, Radom, Centralny Port Komunikacyjny - red] nie przetrwają, któreś trzeba będzie zamknąć

- przewiduje Marcin Danił.

Krytyczny jest też Grzegorz Brychczyński, niezależny ekspert lotniczy, który obawia się o los lotnisk w Łodzi i Lublinie.

Według mnie rozbudowa lotniska w Radomiu będzie oznaczać upadek lotniska w Lublinie i lotniska w Łodzi. Ta inwestycja może położyć dwa kolejne lotniska

- mówił w rozmowie z next.gazeta.pl Brychczyński.