W wyniku modernizacji obwodnica będzie miała po trzy pasy w obydwu kierunkach. Zanim to nastąpi, drogowcy będą musieli m.in. wzmocnić już istniejącą najezdnię. Zostaną także wymienione barierki ochronne i oświetlenie. Pierwsze prace rozpoczną się już w piątek, zaś te związane z budową trzeciego pasa ruszą 18 marca. Drogowcy zapewniają, że dotychczasowe dwa pasy będą dostępne dla kierowców.
Zakończenie tego etapu przebudowy autostrady zaplanowano na koniec roku. Całość projektu ma być sfinalizowana w 2020 r. i będzie kosztować łącznie 200 mln zł. Głównym wykonawcą prac jest wyłoniona w przetargu firma A2Route Sp. z o.o. z Pruszkowa.
Dobrą wiadomością przede wszystkim dla kierowców jest to, że najważniejszy zakres prac, czyli dobudowa trzeciego pasa, zrealizowana zostanie o pół roku szybciej, niż pierwotnie zakładaliśmy i zostanie zakończona w tym roku
- powiedziała rzecznik spółki Autostrada Wielkopolska Zofia Kwiatkowska, cytowana przez serwis WNP.pl.
21 lutego został uzgodniony plan finansowy Funduszu Dróg Samorządowych. Na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sposobu podziału środków Funduszu Dróg Samorządowych ustalony został limit wydatków na rok 2019 dla każdego z województw.
W ciągu 10 lat na zadania infrastrukturalne realizowane przez samorządy przeznaczymy 36 mld zł. Jeszcze nigdy na drogi powiatowe i gminne nie trafiły tak duże środki
- powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Dla województwa wielkopolskiego w ramach FDS przeznaczono 470 mln zł.
Jak zapewnia ministerstwo infrastruktury, dofinansowanie ze środków FDS na zadania powiatowe i gminne będzie uzależnione od dochodów jednostek samorządu terytorialnego. Im niższy dochód własny, tym większa wartość subwencji. „Maksymalne dofinansowanie będzie mogło wynieść do 80 proc. kosztów realizacji zadania” - czytamy w oświadczeniu resortu.