PGZ przejmie od Amerykanów zakłady lotnicze w Rzeszowie. Jest porozumienie
W kwestii porozumienia dot. rzeszowskich zakładów od miesięcy były prowadzone rozmowy. Zakłady Napędów Lotniczych (dawniej WSK Rzeszów), które zdecydowała się przejąć Polska Grupa Zbrojeniowa zajmują się m.in. produkcją silników i przekładni do używanych przez polską armię śmigłowców Mi-2 i W-3 Sokół oraz samolotów M28 Bryza.
WSK Rzeszów „wraca” do Polski
Jak podkreśla PGZ, „sfinalizowanie transakcji oznaczać będzie odzyskanie przez Skarb Państwa kontroli nad częścią majątku sprywatyzowanych w 2002 r. polskich zakładów lotniczych”.
Nabycie rzeszowskich Zakładów Napędów Lotniczych jest dla nas bardzo istotne ze względów strategicznych i biznesowych. Utrzymujemy zdolności do modernizacji i serwisowania w Polsce statków powietrznych wykorzystywanych przez nasze Siły Zbrojne. Zarazem wzmacniamy potencjał domeny lotniczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej i tworzymy źródło stałych przychodów w perspektywie nawet 20 lat
– powiedział Michał Kuczmierowski, członek zarządu PGZ S.A.
Przedstawiciele zakładów WSK PZL-Kalisz S.A., będących bezpośrednim nabywcą rzeszowskiej firmy, liczą, że transakcja z Pratt & Whitney Rzeszów S.A. pozwoli spółce rozwijać biznes usług serwisowych na rynki zagraniczne.
Poligon doświadczalny PGZ
Porozumienie w sprawie rzeszowskich zakładów lotniczych to kolejny ruch taktyczny wykonany przez PGZ w ostatnim czasie. Przypomnijmy, że 1 marca zostały połączone dwie spółki wchodzące w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Mowa o fuzji firm CENZIN i CENREX, które funkcjonują teraz jako jeden zintegrowany podmiot.
Konsolidujemy dwie spółki prowadzące do tej pory działalność w tym samym segmencie rynku. Fuzja ma służyć lepszemu skoordynowaniu aktywności eksportowej Polskiej Grupy Zbrojeniowej i poprawieniu jej efektywności. (...) Jedna spółka zamiast dwóch to dla PGZ realne obniżenie kosztów ich funkcjonowania
– powiedział Radosław Domagalski-Łabędzki, członek zarządu PGZ S.A.
Polska Grupa Zbrojeniowa to jeden z największych koncernów obronnych w Europie. Skupia 63 spółki oraz posiada udziały w 40 innych. Działa w branżach: obronnej, stoczniowej czy nowych technologii, osiągając roczne przychody na poziomie 5 mld zł.
Amerykańska firma Pratt & Whitney to jeden z największych producentów silników lotniczych na świecie, obok General Electric i Rolls-Royce. W Polsce poza dwoma oddziałami w Rzeszowie ma też zakłady w Kaliszu i Niepołomicach.
-
NBP z nowym pomysłem na emerytury. Świadczenie miałoby być wypłacane w formie dożywotniej renty
-
Szwecja wstrzymuje płatności za szczepionkę Pfizera. "To jest niedopuszczalne"
-
Koronawirus. Nowe obostrzenia poznamy w czwartek. Rzecznik rządu zapowiedział konferencję
-
Lokale gastronomiczne zamknięte do maja? Szef PFR: Wtedy zniknie powód do tego, żeby zamykać firmy
-
Brexit. Wielka Brytania oferuje obywatelom UE zachęty finansowe do opuszczenia kraju
- Rząd pracuje nad zmianami w umowach zlecenie od 2022 roku. Minister zdradza szczegóły [STUDIO BIZNES]
- Wielka Brytania przekracza 100 tys. ofiar COVID-19. Johnson: Biorę odpowiedzialność [WYKRES DNIA]
- Tarcze dla przedsiębiorców. "Gdybyśmy pomagali wszystkim, mówilibyście, że to rozdawnictwo"
- Albicla związana z holdingiem Kaczyńskiego? OKO.Press: Odpowiedź na rosnącą siłę Karnowskich i TVP
- Dania wypłaci ponad 2,5 mld euro hodowcom norek. To odszkodowania za walkę z pandemią