Cena nabycia 100 proc. udziałów DCT nie została ujawniona, jednak ja zdradził Paweł Borys prezes PFR wartość przedsiębiorstwa przekracza 5 mld zł. Udział PFR w konsorcjum wynosi 30 proc.
Zakładamy, w perspektywie najbliższych 4 lat jako konsorcjum zainwestujemy blisko 2 mld zł w rozbudowę DCT. W perspektywie 2021 r. chcemy, by terminal osiągnął łączną przepustowość 3 mln kontenerów, a w kolejnych latach planujemy budowę Terminala 3, dzięki czemu w roku 2024-2025 DCT uzyskałoby łączną przepustowość 4,5 mln TEU (ekwiwalent kontenera 20-stopowego) i z pewnością byłby to nr 1 port kontenerowy na Bałtyku
- powiedział Paweł Borys podczas konferencji prasowej.
W 2018 r. DCT przeładował 1,9 mln kontenerów, a w 2019 r. liczba ta ma wzrosnąć do ok. 2 mln.Inwestycja PFR ma mieć charakter długoterminowy. Poza PFR 40 proc. udziałów w inwestycji będzie należało PSA International oraz 30 proc. do IFM Global Infrastructure Fund. - To inwestycja prawie na zawsze. Zamierzamy w długim terminie inwestować w rozwój infrastruktury" - dodał Borys. Pytany o finansowanie inwestycji prezes PFR wskazał, że w ramach transakcji jej uczestnicy współpracują z konsorcjum 8 banków, z którymi uzgodniono warunki finansowania długoterminowego.
DCT Gdańsk to największy terminal kontenerowy w Polsce. Liczba obsłużonych w nim kontenerów osiągnęła 1,9 mln TEU (ekwiwalent kontenera 20-stopowego) w 2018 r. Ma 1,3 km nabrzeży i maksymalnie 17 m głębokości, dzięki czemu jest przygotowany do obsługi największych kontenerowców.