TVP postanowiła solidnie zainwestować w "Wiadomości". Jak ustaliły Wirtualne Media od najbliższej niedzieli 12 maja program będzie nadawany z nowego studia i w kompletnie nowej oprawie graficznej. Ma ona wykorzystywać dwie technologie - "rzeczywistość rozszerzoną" i "Virtual Window". Powodem jest chęć przyciągnięcia młodego widza - nowości mają pozwolić na poprawę wyników w komercyjnej grupie odbiorców (16-49 lat).
Jak może wyglądać wykorzystanie "rzeczywistości rozszerzonej" w praktyce? Szczegółów oczywiście nie znamy, ale wiemy w jaki sposób technologię wykorzystują inne stacje. Poniżej interakcja prezenterki z wirtualnym samochodem wykorzystana przez stację The Weather Channel.
Danuta Holecka, szefowa "Wiadomości" w nagraniu promującym nowy format programu zapowiada, że "zmieni się totalnie wszystko" - nie tylko oprawa, ale czołówka i formuła.
Nową oprawę przygotowało słynne studio Platige Image, które tworzy efekty specjalne do filmów - m.in. "Wonder Woman", kinowego hitu z roku 2017, czy "Quo vadis" z 2001 roku, reklam, teledysków. W oficjalnym komunikacie spółki czytamy, że umowa z TVP ma obowiązywać 21 miesięcy i wynosić "8 proc. z wpływów sprzedażowych w roku 2017", co daje kwotę 5,6 mln zł - podają Wirtualne Media.
Portal opublikował też wyniki oglądalności programów informacyjnych za I kwartał b.r. Według Nielsen Audience Measurement zestawienie otwierają "Fakty" z widownią 3,14 mln widzów, udziałem wynoszącym 21,04 proc. i wzrostem w porównaniu z zeszłym rokiem o 1,4 proc. "Teleexpress", zajmujący drugie miejsce, stracił 3,92 proc. widzów - ma ich 2,44 mln, co daje 21,74 proc. udziału w rynku. Oglądalność "Wiadomości", zajmujących trzecie miejsce, spadła o 1,83 proc. Wynosi 2,37 mln osób, a udział jest na poziomie 15,53 proc. (rok wcześniej wynosił 15,72 proc.).
Według TVP oglądalność wynosi 2,98 mln i jest o 4,66 proc. niższa niż przed rokiem.
Czytaj też: Jacek Kurski może otwierać szampana. TVP otrzyma 1,12 mld zł rekompensaty. Inni dostaną tylko miliony