Polski BLIK rusza na podbój świata. Obsłuży płatności w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Polski Standard Płatności i firma DXC Technology wdrożą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich technologię wykorzystywaną przez polski system płatności mobilnych BLIK. To pierwszy przypadek, kiedy ta stworzona w Polsce technologia płatności zostanie zaimplementowana w innym kraju.
Zobacz wideo

Technologia użyta w płatnościach BLIKIEM zostanie wykorzystana do stworzenia rozwiązania płatniczego za usługi publiczne w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma DXC Technology, która od początku wspiera Polski Standard Płatności przy tworzeniu i rozwijaniu BLIK=a w Polsce, udostępni rozwiązanie w ramach eksportu technologii.

Nasz klient w Zjednoczonych Emiratach Arabskich chce wykorzystywać tę technologię do obsługi płatności za usługi publiczne. Warunkiem korzystania z platformy będzie posiadanie dowodu tożsamości i rachunku bankowego w Emiratach

- powiedział Łukasz Buczko, członek zarządu DXC Technology Polska. I dodał:

Po zakończonym wdrożeniu platformy płatności kartowych i bezkartowych oraz dołączeniu wszystkich członków platformy - wydawców, agentów rozliczeniowych, punktów sprzedających powiązane usługi - nastąpi produkcyjne uruchomienie systemu, które zaplanowane jest na rok 2020

DTC Technology, jako partner Polskiego Standardu Płatności i firma globalna, stworzyła długookresowy plan eksportu polskiej technologii. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartowała w otwartym przetargu, w którym okazała się lepsza niż inne międzynarodowe propozycje. Łukasz Buczko jest zdania, że współpraca z ZEA pomoże we wprowadzeniu polskiej technologii na inne zagraniczne rynki.

Wierzę, że po sukcesie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich inne kraje w tej okolicy też zdecydują się na wprowadzenie polskiej technologii. Pod względem nakładów inwestycyjnych ten projekt jest dość łatwy do skalowania

- potwierdził Łukasz Buczko.

Polacy lubią BLIK

W pierwszym kwartale 2019 r. użytkownicy BLIK-a zrealizowali prawie 40 milionów transakcji w Polsce. To blisko 3 razy tyle co rok temu (14 mln). Trzy na cztery transakcje BLIKIEM to zakupy w internecie, wzrosty widać także w pozostałych kanałach. Rok do roku aż o 400 proc. zwiększyła się liczba płatności w terminalach płatniczych, o 250 proc. więcej było przelewów na numer telefonu BLIK.

Blisko 30 mln. transakcji zrealizowanych przy zakupach internetowych, to 75 proc. wszystkich transakcji. Drugim najchętniej wykorzystywanym sposobem korzystania z BLIKA są wypłaty z bankomatów - było ich w tym czasie 4,7 mln. (12 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM w pierwszym kwartale). Płatności w tradycyjnych terminalach było 2,8 mln., a użytkownicy wykonali 2,6 mln. przelewów na numer telefonu BLIK.

Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe oraz Banku Pekao S.A.

Zobacz wideo
Więcej o: