Zakaz handlu nie zaszkodził Lidlowi. Pięć procent dochodów niemieckiej firmy pochodzi z naszego kraju

Przychód niemieckiej sieci Lidl w 2018 roku w Polsce wynosi 18,3 mln zł. Oznacza to, że polski oddział tej firmy odpowiada za ok. 5 proc. przychodów Lidla. Marka ta należy do Grupy Schwarz, a w Polsce ma już ponad 670 sklepów.
Zobacz wideo

Na liście największych film z branży handlu detalicznego w Polsce Lidla wyprzedza jedynie Jeronimo Martins Polska, do której należą sklepy sieci Biedronka, a także drogerie Hebe. Podczas, gdy polski oddział Lidla odnotował w zeszłym roku przychody na poziomie 18,3 mld zł, przychód Biedronki za ubiegły rok to 51,4 mld zł. Dzięki wzrostowi przychodów, Lidl po raz pierwszy znalazł się w pierwszej dziesiątce listy 500 największych firm w Polsce, którą każdego roku przygotowuje "Rzeczpospolita" (drugie miejsce na tej liście należy do Jeronimo Martins). Z danych rankingowych wynika, że Lidl Polska odnotował wzrost wpływów o 14,03 proc. względem ubiegłego roku.

Niedziele handlowe nie zaszkodziły Lidlowi. Dynamika sprzedaży się utrzymuje

Choć firma nie podaje, jak bardzo wzrosła jej sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych, wiemy, że dynamika sprzedaży like for like w 2018 roku była podobna do dynamiki w poprzednich latach pomimo wejścia w życie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele - pisze "Business Insider".

Lidl ma w Polsce już ponad 670 sklepów, a zatrudnia ponad 18 tys. osób. W tym roku sieć otworzyła także sklep internetowy i stworzyła aplikację mobilną dla swoich klientów. Do końca grudnia planuje również uruchomienie kolejnych placówek stacjonarnych i otwarcie 700 sklepu marki Lidl. Polski oddział firmy wygenerował w zeszłym roku ok. 5,2 proc. globalnego przychodu Lidla. 

Kaufland traci przychody w Polsce. Na świecie utrzymuje jednak tendencję wzrostową

Lidl jest częścią Grupy Schwarz, do której należy także firma Kaufland. Choć w skali globalnej marka ta odnotowała wzrost przychodów o 1,6 proc., w Polsce zaczęły one spadać - spółka Kaufland Polska Supermarkety odnotowała spadek przychodów o 3,3 proc., ale jednocześnie wygenerowała ok. 10,2 proc. globalnych wpływów firmy. 

Generowane poza granicami Niemiec przychody firmy Lidl stanowią dziś dwie trzecie całości sprzedaży Grupy Schwarz. Sklepy sieci Lidl i Kaufland w Niemczech sprzedały w ubiegłym roku towar o łącznej wartości 37 mld euro netto - pisze Inn Poland