Dostawy podzielono na dwa etapy. Umowa zakłada, że w pierwszej transzy zostaną dostarczone 123 pojazdy, a potem opcjonalnie 90. Pierwszy egzemplarz pojawi się w stolicy w 2022 roku.
Jak mówi prezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski, będą to bardzo nowoczesne pojazdy. Będą miały tak zwane skrętne wózki, które spowodują, że jazda stanie się bardziej komfortowa i cicha. We pojazdach zostanie zainstalowana klimatyzacja, a ich wnętrze dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Koreańska firma zapowiada, że część produkcji tramwajów odbędzie się w Polsce. Producent zapowiedział też otwarcie w naszym kraju centrum, które miałoby koordynować zamówienia dla rynku europejskiego.
Wartość podpisanej dziś umowy, to ponad 1,8 mld złotych. Warszawski samorząd chce kupić tramwaje przede wszystkim z myślą o nowych, projektowanych w tej chwili trasach.
Rozstrzygnięty na początku roku przetarg oprotestowała firma PESA z Bydgoszczy, która także w nim startowała. Mimo, że Krajowa Izba Odwoławcza uznała większość zarzutów za bezzasadne, przetarg unieważniono, a następnie powtórzono. W kwietniu ponownie wygrała go firma Hyundai.