O likwidacji sklepów Piotr i Paweł dowiedzieli się dziennikarze "Rzeczpospolitej". Z Polski zniknie więc ostatnia sieć delikatesów działająca na terenie naszego kraju.
Sieć Piotr i Paweł została założona przez poznańską spółkę, która otwierała sklepy tylko w dużych miastach. Najwięcej placówek tej sieci zlokalizowanych jest w województwie wielkopolskim. Problemy marki zaczęły się, gdy w Polsce zaczęło pojawiać się coraz więcej sklepów z sieci Biedronka, Lidl czy Carrefour.
Pod koniec kwietnia Piotr i Paweł została wykupiona przez spółkę Spar. Pochodząca z RPA firma chce przekształcić sieć w sklepy Spar lub Eurospar. Zmiana marki zajmie kilka miesięcy, a cały plan inwestycyjny polegający na podniesieniu jakości sklepów, potrwa pięć lat. Czas i forma realizacji tych projektów zależeć będzie od zgody UOKiK oraz od decyzji sądu w Amsterdamie, który wyda decyzje w sprawie sporu o licencję na markę.
Zamknięcie sieci Piotr i Paweł będzie końcem segmentu sklepów delikatesowych w Polsce. Wcześniej zlikwidowane zostały m.in. sklepy Alma oraz Bomi.