Marketing po szwedzku. Ikea robi sobie żarty z najnowszego komputera od Apple'a

Ikea, znana ze skandynawskiego designu i rozpoznawalnego marketingu, tym razem wzięła "na warsztat" ostatnią premierę Apple'a. Przy okazji prezentacji najnowszego komputera Mac Pro postanowiła zareklamować kuchenną tarkę.
Zobacz wideo

Ikea po raz kolejny pokazała, że wie na czym polega tzw. real time marketing. Przypominająca bryłą i kolorem najnowszy komputer Apple’a tarka jest rekomendowana przez sieć Ikea jako..."stworzona do jabłek".

Gdy na moment zapomnimy o przeznaczeniu przedmiotów, nieznaczne różnice w wyglądzie podkreśla druzgocąca siłą rzeczy przepaść cenowa: prawie sześć tysięcy dolarów za Mac Pro w konfrontacji z niespełna czterema dolarami za kuchenną tarkę. Przyznajmy to głośno - Szwedzi, jak o się ostatnio mówi, "potrafią w marketing". Nawet gdy mowa o ich bułgarskim oddziale (reklamę stworzyło biuro Ikea w Bułgarii).

Najnowszy Mac Pro

Podczas konferencji WWDC 2019 Apple zaprezentował swoją najnowszą jednostkę przeznaczoną dla profesjonalnego użytku.

Nowy Mac Pro może pochwalić się wyjątkowo mocnymi podzespołami, 28-rdzeniowy procesorem Intel Xeon i nawet 1,5 TB pamięci RAM. Od ceny sześciu tysięcy dolarów bardziej zaskakuje fakt, że za samą podstawę do monitora nowego komputera musimy zapłacić tysiąc dolarów.

Prezentacja nowego Mac Pro od Apple'aPrezentacja nowego Mac Pro od Apple'a Apple

Skojarzenia Internautów z tarką do warzyw pojawiły się bardzo szybko ze względu na specyficzny design nowego komputera Apple’a. Jak widać, na reakcję sieci Ikea nie trzeba było długo czekać.

Więcej o:
Komentarze (105)
Marketing po szwedzku. Ikea robi sobie żarty z najnowszego komputera od Apple'a
Zaloguj się
  • real_krab

    Oceniono 2 razy 0

    jedno i 2gie w ch..j za drogie, wiec cos w tym jest

  • prokuraturarejonowa

    Oceniono 8 razy -6

    Pomysł z Bułgarii. Europa Wschodnia to mentalne zadupie.

  • pin-kie

    Oceniono 5 razy 3

    Kuźwa, zlot idiotów. Jedni kłócą się o jakoś żywności w Polsce i USA, drudzy czy tarka jest do jabłek czy do sera. Serio?????

  • kozieradka2012

    Oceniono 11 razy 3

    Bardzo zgrabny cross-marketing. Chyba nie sądzicie, że IKEA "wyśmiała" Apple bez ich zgody? ;)

  • big-gasch

    Oceniono 1 raz -1

    Gratulacje dla autora tekstu. Szacunek, że można o mnie wyczerpującym temat zrobić cały artykuł.

  • szklanka_herbaty

    Oceniono 5 razy 1

    Tak się ostatnio nie mówi. Dzieci tak gadają między sobą w podstawówkach i liceach...

  • borrka

    Oceniono 17 razy -3

    Od Apple?
    A po jakiemu to?
    Może tak poduczymy się polskiego?
    Bo wolski pewnie znamy.

  • cmok_wawelski

    Oceniono 9 razy -5

    A czy nadgryzione jabluszko utarte na nadzienie do nalesnikow zadziala? Moim zdaniem - z posypka cynamonu - jak najbardziej!
    Smacznego!
    Jedyny problem ze do POLSKICH nalesnikow przyznaja sie Francuzi, Amerykanie, Zydzi i paru innych kucharzy oryginalnych.

  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 21 razy -13

    Kto pisał ten tekst?
    To jest tarka do sera (a nie warzyw - jabłko zostało uzyte przez IKEA, no jak myślicie, dlaczego?) i jest to nawiązanie samego Apple do jednej z poprzednich generacji Maca PRO z 2008 roku. Wtedy właśnie nazwano go tarką do sera.

    "samą podstawę do monitora nowego komputera"
    Monitor jest oddzielnym urządzeniem i nie musicie go kupować. Zresztą jeżeli pominiemy podstawę (cena to stara zagrywka Apple, żeby idio.ci mieli o czym pisac), to mamy do czynienia z urządzeniem za 5999$ który jest na poziomie technicznym monitorów referencyjnych sprzedawanych dotąd za około 30000-40000$ i profesjonaliści dobrze o tym wiedzą.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX