S17 dłuższa o kolejne 30 km. Kierowcy pojadą szybciej z Warszawy do Lublina

Droga ekspresowa S17 z Warszawy do Lublina wydłużyła się o 30 km. Kierowcy skorzystają z odcinka od końca obwodnicy Garwolina do granicy z województwem lubelskim (25,2 km) oraz kolejnych kilku kilometrów do węzła Ryki Północ (około 5 km).
Zobacz wideo

Budowa S17 nabrała tempa. 18 czerwca GDDKiA oddała do ruchu 13 kilometrów drogi pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, a teraz poinformowała o otwarciu kolejnych odcinków. Chodzi o 25,2-kilometrowy fragment od końca obwodnicy Garwolina do granicy z województwem lubelskim oraz 5,2-kilometrowy odcinek do węzła Ryki Północ, gdzie kierowcy zjadą na stary przebieg DK17.

To jednak nie koniec. Jeszcze przed końcem wakacji otwarty zostanie  ważny 15-kilometrowy odcinek S17 omijający Ryki. Wówczas dystans 140 km do Garwolina do Piask kierowcy pokonają w około 70 minut.

S17S17 fot. GDDKiA

Beton w miejsce nawierzchni bitumicznej

Dwujezdniowa droga S17 od końca obwodnicy Garwolina do granicy z województwem lubelskim, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwą pod trzeci, powstała w większości w miejscu starej DK17. Jedynie na wysokości Gończyc i Trojanowa biegnie po nowym śladzie, omijając te miejscowości.

Jezdnia nowej trasy w kierunku stolicy  w dużej mierze wykorzystuje korpus starej drogi ,wytyczonej niemal 200 lat temu w czasach Dyrekcji Jeneralnej Dróg i Mostów Królestwa Polskiego. Jezdnia w kierunku Lublina powstała od podstaw, podobnie jak system dróg umożliwiających obsługę ruchu lokalnego.

Nawierzchnia na trasie  wykonana jest z betonu cementowego, a jedynie w obrębie obiektów inżynierskich oraz na drogach lokalnych zastosowano nawierzchnię bitumiczną. Dodajmy, że nawierzchnia z betonu cementowego będzie na całym odcinku S17 pomiędzy węzłami Zakręt i Kurów Zachód.

W ramach inwestycji powstały m.in. trzy węzły (Górzno, Gończyce i Trojanów), dwa Miejsca Obsługi Podróżnych, 23 obiekty inżynierskie oraz urządzenia ochrony środowiska - informuje GDDKiA.

Inwestycja powstała przy dofinansowaniu z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, jako jeden z pięciu kontraktów S17 pomiędzy Garwolinem i węzłem Kurów Zachód (i dojazdem do mostu w Puławach), na które w 2017 roku podpisano umowę o dofinansowanie.

Więcej o: