Wniosek o upadłość firmy Energopol Szczecin S.A. został złożony 28 czerwca w Sądzie Rejonowym w Szczecinie. Firma ta jest odpowiedzialna za takie inwestycje jak rozbudowa węzła Kijewo na S3, budowa odcinka S6 od Szczecina Dąbie do węzła Rzęśnica czy planowany przekop pod Świną w Świnoujściu, gdzie ma powstać tunel będący częścią drogi S3.
Dlaczego Energopol złożył wniosek o upadłość? Jak informuje "Gazeta Wyborcza", firma od dawna ma problemy z opłaceniem podwykonawców, którzy rezygnują ze współpracy ze szczecińską spółką i schodzą z placów budów. W oświadczeniu firmy czytamy z kolei, że złożenie wniosku o upadłość jest związane z wydarzeniami z czerwca.
Powodem złożenia wniosku było wystąpienie w miesiącu czerwcu zdarzeń mających negatywny skutek na kondycję finansową spółki, co może mieć wpływ na możliwość dalszego prowadzenia podstawowej działalności w sposób niezakłócony oraz możliwość dokonywania terminowych spłat wierzycieli. Informujemy również, iż powiadomiliśmy o tym fakcie naszych kluczowych zamawiających oraz banki i odbyliśmy w ostatnich dniach z tymi podmiotami rozmowy mające na celu stworzenie sytuacji pozwalającej na dalsze kontynuowanie rozpoczętych inwestycji
- pisze Energopol.
Jednym z kluczowych partnerów Energopolu jest szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który utrzymuje, że nie otrzymał od wykonawcy żadnej informacji na temat złożenia wniosku o upadłość.
- GDDKiA nie otrzymała żadnej informacji od firmy Energopol Szczecin dotyczącej złożenia wniosku o upadłość. GDDKiA nie jest również znana treść tego wniosku. Poprosiliśmy firmę Energopol Szczecin o wyjaśnienie tej sytuacji w kontekście realizowanych kontraktów, biorąc pod uwagę deklarowaną przez wykonawcę gotowość prowadzenia robót i ukończenia realizacji inwestycji - słowa Mateusza Grzeszczuka, rzecznika prasowego szczecińskiego oddziału GDDKiA cytuje "Głos Szczeciński".