Biedronka rusza z kampanią reklamową i piosenką "Ale tydzień". Eksperci: Lidl zrobił to lepiej

Biedronka rusza z kampanią promocyjną, której znakiem rozpoznawczym ma być piosenka "Ale tydzień w Biedronce!". Nawiązuje ona do słynnego przeboju "Niedziela będzie dla nas" grupy Niebiesko-Czarni. Czy szykuj się hit na miarę "Jak sobota to tylko do Lidla".
Zobacz wideo

Trudno znaleźć osobę, która nie zna  piosenki "Jak sobota to tylko do Lidla", która już od co najmniej roku towarzyszy reklamom niemieckiego dyskontu. W sieci utwór ten uzyskał niemal status kultowy i doczekał się setek memów oraz przeróbek, które można obejrzeć m.in. na YouTubie.

 

Podobną drogą postanowiła pójść Biedronka. Sieć ruszyła właśnie z nową kampanią reklamową, której motywem przewodnim również będzie piosenka. Portugalski dyskont postawił na utwór „Ale tydzień w Biedronce!”, przeróbkę przeboju "Niedziela będzie dla nas", zespołu Niebiesko-Czarni.

"Dzięki piosenkom podkreślamy pozytywne emocje, jakie nasi klienci utożsamiają z robieniem zakupów w Biedronce"  - tłumaczy Marek Badowski, starszy menedżer ds. marketingu w sieci Biedronka.

 

Biedronka z nową kampanią. Eksperci: Lidl zrobił to lepiej

Eksperci, cytowani przez Wirtualnemedia.pl, zwracają uwagę, że choć piosenka Biedronki wpada w ucho, to jednak nie okaże się takim przebojem, jak utwór z reklam Lidla. Katarzyna Epa, business development director w agencji Hilt&Co, uważa, że utwór bardzo nieudolnie nawiązuje do przeboju Niebiesko-Czarnych. 

Z kolei  Łukasz Mazurek, digital strategist w agencji Walk Digital, podkreśla, że w "Jak sobota to tylko do Lidla" jest znacznie więcej "zabawy konwencją i humoru". Utwór Biedronki  "zapewne będzie rezonował w głowie, ale nie sądzę, żeby stał się równie memiczny, co piosenka Lidla" – uzasadnia ekspert.

Problemy Biedronki w Portugalii

W tym tygodniu media informowały, że koncern Jeronimo Martins, który jest właścicielem sieci Biedronka może mieć wkrótce problemy w Portugalii. Tamtejszy Kościół wystosował petycję ws. wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę. Rząd nie ustosunkował się wciąż do tego pomysłu, ale wprowadzenie zakazu uszczupliłoby przychody JM, który w Portugalii prowadzi dwie sieci: Pingo Doce oraz hurtownie Recheio.

Jeronimo Martins ma też kłopoty w Polsce. Rząd PiS już we wrześniu może wprowadzić nowy podatek handlowy. Z wyliczeń ekspertów wynika, że w przypadku Biedronki taka danina mogłaby wynieść od 400 do 500 mln złotych rocznie. To spora kwota, choć warto przypomnieć, że tylko w ubiegłym roku sprzedaż portugalskiej sieci w Polsce osiągnęła poziom 11,69 mld euro.

Więcej o: