Toyota doinwestuje wałbrzyską fabrykę. Od 2021 r. ruszy produkcja na potrzeby hybryd i elektryków

Toyota Motor Manufacturing Poland rozpocznie w 2021 r. w Wałbrzychu produkcję kolejnej elektrycznej przekładni do niskoemisyjnych napędów hybrydowych, która będzie współpracować z silnikiem o pojemności 1,5 litra. Premier Morawiecki obiecał nowe miejsca pracy.
Zobacz wideo

Poziom inwestycji w polskich fabrykach Toyoty, po wdrożeniu nowych projektów, ma wynieść blisko 5 mld zł. Premier Morawiecki przyznał, że pokłada gospodarcze nadzieje w niskoemisyjnym transporcie.

Tutaj, w Wałbrzychu, powstanie więcej miejsc pracy, będziemy inwestować w niskoemisyjną mobilność. Te inwestycje są ogromną szansą rozwoju całej gospodarki, przypieczętowują też partnerstwo, o którym rozmawiałem kilka miesięcy z premierem Shinzo Abe

- powiedział premier Mateusz Morawiecki.

Jednocześnie Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) podkreśliła, że współpracuje z koncernem Toyota od momentu jego wejścia na polski rynek 20 lat temu i odegrała kluczową rolę w ściągnięciu inwestora do Polski.

PAIH od lat współpracuje z Toyotą, wspiera też jej poddostawców. Reinwestycja, i do tego w tak ważnym dla polskiej gospodarki sektorze, to dowód na ogromne zaufanie jakim darzą Polskę i polskich pracowników najwięksi inwestorzy na świecie

- powiedział członek zarządu PAIH Krzysztof Senger.

Od 2016 r. PAIH obsłużyła 13 projektów inwestycyjnych z obszaru e-mobilności. Ich realizacja zakłada stworzenie w Polsce ok. 3 tys. nowych miejsc pracy.

Milion aut elektrycznych

Blisko trzy lata temu padła słynna już obietnica Mateusza Morawieckiego, który zapowiedział milion aut elektrycznych na drogach do 2025 roku Ta obietnica może jednak nigdy się nie ziścić, na co wskazuje powstały na zlecenie rządu raport Atmoterm SA.

Dokument zwraca uwagę na liczne przeszkody finansowe, prawne i technologiczne, które powodują, że polityczna obietnica Mateusza Morawieckiego wydaje się oderwana od realiów rynkowych. Auta elektryczne nadal są zbyt drogie dla większości użytkowników, a w Polsce brakuje infrastruktury punktów ładowania tych pojazdów. Co więcej, poziom wiedzy polskich użytkowników także pozostawia wiele do życzenia. Atmoterm SA szacuje, że najbardziej optymistycznym scenariuszem jest nie milion, a 300 tys. elektrycznych aut na polskich drogach do 2025 r. 

Więcej o:
Komentarze (15)
Toyota doinwestuje wałbrzyską fabrykę. Od 2021 r. ruszy produkcja na potrzeby hybryd i elektryków
Zaloguj się
  • elizjum89

    Oceniono 1 raz 1

    A co, lepiej, żeby toyota gdzie indziej inwestowała? Ja tam się cieszę, zawsze to nowe miejsca pracy.

  • takaprawda2015

    Oceniono 4 razy 4

    Czyli bankster Morawiecki zwolnił TŁOJOTĘ z podatków na następne 20 lat. Ciekawe czemu nie robi tego w stosunku do POLSKICH przedsiębiorców.

  • ks-t

    0

    Przypominam że Pinokio obiecywał milion POLSKICH samochodów elektrycznych.Teraz się wykręza że to chodziło o milion samochodów KUPIONYCH przez POlaków, a więc masywny transfer pieniędzy za granicę, do banków sponsorujących Morawieckiego. I może jeszcze z zachętą finansową z budżetu? A tak w ogóle to ten milion samochodów jest jak konserwy za Gomułki: "Gdybyśmy mieli mięso, to byśmy produkowali konserwy, ale nie mamy blachy".

  • botnet

    Oceniono 2 razy 0

    To ta sama o której można przeczytać całkiem ciekawy reportaż z mobbingiem w roli głównej?

  • nioma

    Oceniono 9 razy -5

    No proszę. Kolejna dobra wiadomość. Mamy rewelacyjną passę jeśli chodzi o Morawieckiego.

  • logopedawawa

    Oceniono 13 razy -7

    Jest inwestycja. Są pieniądze. Jest praca dla ludzi. Jest sukces Morawieckiego a POKO tradycyjnie narzeka. O ludzie!

  • kierowca.bombowca

    Oceniono 7 razy 7

    Znowu zagraniczna inwestycja. A gdzie te polskie elektryczne auta?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX