Pogłoski na temat wycofania się brytyjskiej sieci sklepów Tesco z polskiego rynku pojawiają się już od jakiegoś czasu. Niezapowiedziana wyprzedaż, podczas której ogromne ilości produktów przecenione zostały o nawet 50 procent, spowodowały, że do Tesco udaje się coraz więcej klientów.
Z powodu wyprzedaży i większego zainteresowania półki w wielu sklepachTesco zaczynają świecić pustkami. Jak się okazało, obniżki wiążą się z wprowadzeniem pierwszego etapu zmian, który polegać będzie na przekształcenie sklepów do mniejszych formatów, które osiągają lepsze zyski.
Według komunikatu Tesco wyprzedaże związane są także z redukcją asortymentu tylko do produktów sprzedawanych w tzw. hipermarketach kompaktowych. Firma oświadczyła ponadto, że w najbliższym czasie sprzedanych zostanie osiem dużych sklepów w następujących lokalizacjach:
Dodatkowo Tesco nie przedłuży umów najmu dwóch supermarketów: jednego w Sosnowcu (przy ul. 1- go Maja) i w Warszawie (przy ul.Wolska).
Na początku stycznia tego roku sieć informowała o planach zamknięcia 32 nierentownych sklepów w Polsce. W lipcu firma złożyła zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia zwolnień masowych. Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że Tesco zajmuje piąte miejsce z kwotą przychodu 11,7 miliarda złotych. Tesco wyprzedziły tylko takie firmy handlowe jak Jeronimo Martins (Biedronka, Hebe), Lidl, Eurocash (Groszek, lewiatan, abc, Delikatesy Centrum) i Auchan.