Volkswagen Poznań zwiększa automatyzację i redukuje zatrudnienie

Volkswagen planuje zwiększenie automatyzacji w wielkopolskich fabrykach. Na ten cel w 2019 i 2020 roku przeznaczy 2 mld zł. Montaż nowych robotów ma przyczynić się do obniżenia kosztów i redukcji czasu, który potrzebny jest do wyprodukowania samochodu, ale będzie wiązać się także z redukcją zatrudnienia.
Zobacz wideo

Volkswagen zbudował już nową halę logistyczną (jej budowa rozpoczęła się w maju 2018 roku), ale planuje także rozbudowę hali spawalni i zwiększenie poziomu automatyzacji, aby w połowie 2020 r. rozpocząć produkcję nowego samochodu. Jak informuje "Rzeczpospolita", w fabryce Volkswagen Poznań na wydziale spawalniczym ma zostać zamontowane 450 robotów, dzięki czemu poziom zautomatyzowania budowy karoserii wzrośnie z 42 do 80 proc., osiągając poziom, który osiągnięto już w fabryce we Wrześni. Choć liczba produkowanych każdego dnia samochodów nie wzrośnie, robotyzacja zakładu pozwoli na produkcję samochodów nowej generacji. Większa automatyzacja poznańskiej fabryki ma ją także przybliżyć do efektywności innych fabryk koncernu i zwiększyć jej konkurencyjność.

Volkswagen Poznań zmniejszy zatrudnienie. Nie martwi się jednak o losy swoich pracowników

Volkswagen inwestuje nie tylko w automatyzację procesów produkcji, ale także w szkolenia pracowników. Niektórzy spośród nich, którzy zajmowali się do tej pory ręcznym spawaniem i zgrzewaniem, zostaną operatorami nowych maszyn. Do tej pory przeszkolono już 450 osób. Większa robotyzacja fabryki Volkswagena w Wielkopolsce oznacza jednak również redukcję zatrudnienia. Do końca 2020 r. ma się ono zmniejszyć o 750 osób. Zarządcy firmy uważają jednak, że ich pracownicy nie będą mieli problemów ze znalezieniem nowej posady.

Poznań ma najniższą stopę bezrobocia w Polsce. A nasi pracownicy to osoby przeszkolone, wykształcone i doświadczone w pracy z nowoczesnym środowisku - słowa kierownictwa spółki cytuje "Rzeczpospolita".  

Volkswagen Poznań to największy pracodawca w Wielkopolsce i jeden z największych w kraju. Firma zatrudnia ponad 11.000 pracowników i ma u nas fabrykę samochodów użytkowych i komponentów. W jej skład wchodzą cztery zakłady: w Antoninku, we Wrześni i w Swarzędzu, jest też odlewnia na poznańskim Wildzie. Od ponad 15 lat w Poznaniu produkowany jest model VW Caddy i VW Transporter. Stąd samochody te trafiają na rynki całego świata. - W ubiegłym roku pracownicy spółki wyprodukowali blisko 240 000 samochodów oraz 4,5 mln odlewów. To rekordowe osiągnięcia w 25-letniej historii przedsiębiorstwa - czytamy na stronie internetowej spółki.