Amica to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego, który generuje ponad 65 procent przychodów dzięki sprzedaży AGD na zagranicznych rynkach. Amica posiada w swoim portfolio takie marki jak skandynawska Gram czy brytyjska CDA. Dzięki kolejnej umowie licencyjnej, którą podpisała grupa, dołączyła do nich także hiszpańska marka Fagor.
Umowa licencyjna między grupą Amica a marką Fagor została podpisana na 30 lat. Jak podaje spółka w komunikacie, co roku za prawo do marki będzie płacić ok. 1 mln euro. Amica liczy na to, że przejęcie hiszpańskiej marki pozwoli jej na zwiększenie sprzedaży na południu Europy, m.in. w Hiszpanii, Francji i Portugalii. Firma nie wyklucza także sprzedaży swoich produktów w krajach położonych na północy Afryki.
- Hiszpania jest jednym z tych nielicznych rynków w Europie, na których do tej pory nie byliśmy obecni w sposób, który odpowiadałby naszym planom i ambicjom. Dzięki marce Fagor, która w Hiszpanii jest rozpoznawalna tak samo dobrze jak Amica w Polsce, ten stan rzeczy powinien się zmienić i w najbliższej przyszłości znacząco zwiększymy udziały na Półwyspie Iberyjskim - powiedział Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Grupy Amica.