Po otwarciu 15-kilometrowego odcinka S17 między węzłami Ryki Północ i Skrudki, kierowcy mają do dyspozycji blisko 140 km dwujezdniowej trasy od początku obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Piask.
lubelskie źródło: GDDKiA/bbialecka
Prace budowlane na odcinku S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki (to ok. 20 km) kosztowały ponad 651 mln zł. Łączna wartość inwestycji obejmująca również prace projektowe, badania archeologiczne, odszkodowania za przejęte nieruchomości oraz wynagrodzenie dla nadzoru to blisko 760 ml zł. Inwestycja powstała przy dofinansowaniu z Funduszy Europejskich
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, na razie odcinek S17 jest udostępniony na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu z ograniczeniem prędkości do 100 km/h
To umożliwi wykonawcy, firmie PORR, realizację kolejnego etapu budowy. Będzie mógł rozpocząć prace na dotychczasowym przebiegu DK17 i dokończyć budowę przepustów powiązanych z S17. Prowadzenie tych prac bez przełożenia ruchu na nowy odcinek S17 oznaczałoby paraliż komunikacyjny na dotychczasowej trasie. Zrealizowanie tych wszystkich prac zakończy całą inwestycję oraz pozwoli uzyskać końcowe pozwolenie na użytkowanie. Wtedy też zniknie ograniczenie prędkości na fragmencie S17 omijającym Ryki
- informuje GDDKiA.