LPP: Wyższa płaca minimalna wpłynie na nasze koszty i sprzedaż w sklepach

LPP spodziewa się, że wzrost płacy minimalnej w Polsce przełoży na biznes spółki. To rozwiązanie wywoła zarówno podwyżki płac w spółce, jak i zwiększoną sprzedaż w jej sklepach - wynika z wypowiedzi wiceprezesa Przemysława Lutkiewicza.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 8 046,76 mln zł w 2018 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 8,05 mld zł w 2018 r.

- Jeśli chodzi o płacę minimalną - będziemy musieli podnieść nasze wynagrodzenia. […] Ten ruch będzie miał, oczywiście, wpływ na naszą działalność. Będziemy inwestować w automatyzację. Liczymy, że jeśli ludzie będą zarabiać więcej, to też będą więcej przeznaczać na konsumpcję, co wróci do naszych sklepów dzięki zwiększonej sprzedaży - powiedział wiceprezes Lutkiewicz podczas konferencji prasowej. Dodał, że jest za wcześnie, by mówić o szczegółowych rozwiązaniach.

PiS obiecuje zwiększenie płacy minimalnej do 4 tys. zł brutto w 2024 roku.

Podczas sobotniej konwencji PiS prezes tej partii Jarosław Kaczyński zapowiedział, że płaca minimalna wzrośnie w Polsce do 3 tys. zł na koniec 2020 roku i do 4 tys. zł na koniec 2023 r. Z kolei premier Mateusz Morawiecki poinformował, że płaca minimalna wzrośnie do 2600 zł już od 1 stycznia 2020 r.

Na wtorkowym posiedzeniu Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę przewidujący jej wzrost do 2 600 zł w przyszłym roku. W czerwcu rząd proponował, aby minimalne wynagrodzenie za pracę wzrosło w 2020 roku do 2 450 zł z 2 250 zł obecnie obowiązujących.

Zobacz wideo