Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN ORLEN a Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu. Jak poinformowała spółka zakres podpisanych zobowiązań do końca sezonu nie ulega zmianie. PKN Orlen twierdzi, że prowadzi obecnie "zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1".
Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki ORLEN, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną
– powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Przypomnijmy, że PKN Orlen został oficjalnym partnerem zespołu Formuły 1 Williams Martini Racing z Robertem Kubicą po koniec listopada 2018 roku. Dzięki umowie logotyp Orlen znajduje się na bolidach oraz kombinezonach zawodników występujących w tych najbardziej prestiżowych i najpopularniejszych wyścigach samochodowych świata. Według informacji Sport.pl PKN Orlen wsparł zespół Williamsa kwotą 10 milionów euro.
Jakie to przyniosło korzyści spółce? - Według badań instytutu ARC Rynek i Opinia co 6. kierowca przyznaje, że sponsoring zawodnika wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji ORLEN, a w przypadku klientów konkurencji taką deklarację złożyło aż 11 proc - twierdzi Orlen.
Dzięki działaniom komunikacyjnym oraz aktywności na kanałach społecznościowych PKN ORLEN i ROKiT Williams Racing wygenerowano ponad 152 miliony kontaktów z marką ORLEN (od XI 2018 do VIII 2019) o wartości reklamowej przekraczającej 60 milionów zł (badania IMM i Pentagon dla ORLEN)
- podał Orlen w komunikacie prasowym.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 109,7 mld zł w 2018 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.
Robert Kubica to pierwszy w historii Polak startujący w Formule 1, w której zadebiutował podczas Grand Prix Węgier 2006. Stanął także na najwyższym stopniu podium podczas Grand Prix Kanady 2008. W latach 2013-2016 startował w Rajdowych Mistrzostwach Świata, a w debiutanckim sezonie, za kierownicą Citroena DS3 RRC, został mistrzem świata klasy WRC 2.