Sklepy dyskontowe rywalizują nie tylko na płaszczyźnie ceny oraz jakości oferowanych produktów. Coraz częściej wychodzą na przeciw oczekiwaniom ekologicznie zorientowanych klientów. Kolejnym tego przykładem jest wprowadzenie przez Lidl marki Pure Home by W5. Jak podają wirtualnemedia.pl, produkty z tej linii w 98. proc. powstają z naturalnych składników i są produkowane tylko w Polsce.
W ofercie znajdują się płyn do mycia naczyń, czyszczenia kuchni oraz łazienki, środki czyszczące lustra i podłogi. W planach jest również wprowadzenie na rynek ekologicznego proszku do prania. "Bio" produkty z tej linii są droższe o 2 zł względem ich tradycyjnych wersji.
Dowiedz się więcej: Lidl szuka 1000 pracowników. Zarobki? Od 3100 zł brutto na start, ale niektórzy mogą dostać znacznie więcej
Obecnie, jak podaje sam sklep, produkty ekologiczne stanowią 14 proc. udziału w kategorii chemii gospodarczej i środków czyszczących sprzedawanych w ramach marki W5. Lidl prawdopodobnie chciałby zwiększyć ich udział w asortymencie.
Lidl. Jak dyskont troszczy się o środowisko?
Niemiecka firma już od wielu lat stara się dbać o środowisku. Na półkach sklepowych coraz częściej pojawiają się produkty z podpisem "bio". W 2018 roku sieć przeprowadziła rewolucję w kwestii plastikowych opakowań, które składają się z surowców nadających się do recyklingu. Firma chce zrezygnować z jaj z chowu klatkowego oraz ograniczyć ilości pestycydów w sprzedawanych warzywach.
Lidl to sieć dyskontów, która posiada 10 tys. sklepów w 26 krajach świata. Jej właścicielem jest Dieter Schwarz, najbogatszy Niemiec na świecie. W Polsce firma jest obecna od 2002 roku i ma 500 placówek.