Neckermann Polska odwołał wszystkie wyloty w środę. Wstrzymuje rezerwacje na 48 godzin

Bankructwo biura podróży Thomas Cook wiąże się z problemami dla części klientów Neckermann Polska, spółki, która kapitałowo jest powiązana z brytyjskim biurem. Część wylotów została wstrzymana, prezes Neckermanna wyjaśnia, że sytuacja ma związek z koniecznością repatriacji przez brytyjskie władze do Wielkiej Brytanii kilkuset tysięcy turystów.

Biuro Podróży Neckermann Polska Sp. z o.o. wydało oświadczenie w związku z problemami, jakich doświadczyła część jego klientów. W przesłanym do mediów komunikacie czytamy, że "komplikacji uległa sytuacja w niektórych hotelach, na lotniskach, firmach transportowych i miejscowościach wakacyjnych, spowodowana koniecznością repatriacji przez brytyjskie władze do Wielkiej Brytanii kilkuset tysięcy turystów z powodu upadku brytyjskiej firmy Thomas Cook PLC."

Ta sytuacja ma obecnie wpływ na całą branżę turystyczną na świecie, w tym także na Klientów Neckermann Polska. Ma to swój wyraz w szczególności w tych destynacjach, w których Brytyjczycy mieli największy udział, np. na greckiej wyspie Zakynthos oraz hiszpańskiej Majorce. Dochodzi tam do sytuacji, które zakłócają typowy przebieg świadczenia usługi turystycznej

- stwierdza Neckermann.

Neckermann Polska zapewnia, że będzie działać dalej.

Marta Milewska z mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego poinformowała, że odbyło się spotkanie z władzami spółki i firmą ubezpieczeniową. Prezes zapewniał, że na ten moment biuro nie zamierza składać wniosku o upadłość. We wczorajszym oświadczeniu tłumaczył, że kondycja finansowa spółki jest dobra.

Szef Neckermanna zapewnia, że wdrożył procedury, mające na celu ochraną klientów przed ryzykiem utrudnień w korzystaniu z usługi turystycznej w postaci. Dlatego też podjął decyzję o
anulacji wylotów na Zakynthos i Majorkę w dniu 24 września, anulacji wylotów na wszystkie destynacje w całym dniu 25 września oraz czasowym wstrzymaniu możliwości zakładania jakichkolwiek nowych rezerwacji na dowolny sezon wakacyjny w Neckermann Polska na czas 48 godzin.

Zapewniam, że w tej skomplikowanej i trudnej sytuacji we wszystkich naszych działaniach kierujemy się w pierwszej kolejności ochroną interesów naszych Klientów. Wszyscy Pracownicy i wszystkie działy centrali oraz biur własnych Neckermann Polska pracują obecnie nad tym, aby w sposób szybki i skuteczny reagować na wszelkie zdarzenia w destynacjach wakacyjnych i w przypadku wystąpienia problemów udzielać pomocy naszym polskim Klientom

- pisze w komunikacie prezes Neckermann Polska.

Zobacz wideo
Więcej o: