Niektóre japońskie linie lotnicze, w tym narodowy przewoźnik Japan Airlines, zdecydowały się wprowadzić niecodzienne udogodnienie dla swoich pasażerów. Klienci tych linii będą mogli podejrzeć, które miejsca w samolocie są zajmowane przez dzieci.
Funkcja ta jest dostępna podczas rezerwacji biletów i wyboru miejsca w samolocie. Miejsca, które zostaną wykupione dla dzieci w wieku od ośmiu dni do dwóch lat zostaną oznaczone specjalną ikonką dziecka ulokowaną dokładnie na konkretnym siedzeniu. Usługa ta dostępna jest jedynie przez oficjalną stronę Japan Airlines i jest częścią oferty "Smile Smile".
Oznaczenia te nie pojawią się w przypadku tych linii, gdy bilety zostaną zakupione przez inne platformy lub gdy w ostatniej chwili samolot zostanie zmieniony na inną maszynę. Poza Japan Airlines informację o miejscach zajętych przez dzieci pojawią się także podczas zakupu biletów linii All Nippon Airways.
Rozwiązanie wprowadzone przez japońskie linie nie są niczym nowym w kwestiach związanych z redukcją hałasu w samolotach. Inna metoda została wprowadzona przez malezyjskiego przewoźnika AirAsia X, który oferuje specjalną strefę ciszy. Bilety na miejsca w tej strefie nie mogą zostać wykupione dla dzieci do lat 10. Z kolei Singapurska linia lotnicza Scoot oferuje ciche kabiny, w której nie mogą przebywać dzieci poniżej 12 lat.