Nowy odcinek S6 oficjalnie otwarty. Ale już w sobotę ktoś usunął zapory. Sprawa ma trafić do prokuratury

Od poniedziałku 30 września kierowcy mogą jeździć prawie 40-kilometrowym fragmentem drogi ekspresowej S6 Płoty - Kołobrzeg. To część trasy, która ma połączyć Szczecin z Koszalinem. W całości ma być udostępniona tej jesieni, koszt jej budowy to około 3,5 mld zł.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła kierowcom fragment S6 między Kiełpinem a Kołobrzegiem. Pierwsze samochody przejechały nową drogą w południe, w poniedziałek 30 września.

GDDKiA: fragment S6 oficjalnie otwarty

Chodzi dokładnie o dwa odcinki: Płoty - Kiełpino, o długości 14,6 km, który za 254 mln zł zbudowała firma Budimex oraz Kiełpino - Kołobrzeg Zachód, który ma 24,1 km długości, zbudowany przez firmy Polaqua i Dragados za 455 mln zł. Razem z 38,7 km nowej drogi, powstały m.in. trzy węzły drogowe oraz 40 mostów i wiaduktów.

Jak podała GDDKiA, nowa droga skróci dojazd ze Szczecina do Koszalina o około 11 km. Drogowcy zwracają też uwagę, że na wspomnianych odcinkach obowiązywać ma tymczasowa organizacja ruchu, wskazująca dojazd nowym odcinkiem do Kołobrzegu. Jadący do Koszalina i Gdańska powinni na węźle Wicimice zjechać na dotychczasową DK6.

Droga ekspresowa S6.Droga ekspresowa S6. Grafika: GDDKiA

Dwa dni temu ktoś postanowił wcześniej skorzystać z jeszcze nie udostępnionej trasy. Jak informuje szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji, w sobotę rano ktoś odblokował wjazd na węźle Kołobrzeg Zachód. "Trzeba wyjaśnić kto i dlaczego usunął zapory" - pisze na swoim profilu na Twitterze GDDKiA dodając, że zgłosi sprawę do prokuratury.

Cała S6 za kilka tygodni

Trasa łącząca Szczecin z Koszalinem będzie liczyć łącznie 130 km. Ma być w całości udostępniona kierowcom w październiku. Do dokończenia została druga jezdnia na odcinku Nowogard - Płoty, odcinki od Kołobrzegu do Koszalina i część obwodnicy Koszalina i Sianowa. Budowa całej tej trasy to koszt około 3,5 mld zł, z czego około 1,55 mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

Zobacz też, jak w Norwegii powstaje podwodna autostrada. Koszt inwestycji to 16-krotność budżetu na polskie drogi:

Zobacz wideo