Tesco wprowadza zadziwiające zmiany. Drastyczne zmniejszenie powierzchni sklepów i asortymentu

Grupa Tesco poinformowała, że ma w planach wprowadzić w Polsce spore zmiany. Powierzchnia sklepów zmniejszy się dwukrotnie, a ich docelowa liczba wynosić będzie 318. Firma zamierza również obniżyć asortyment w swoich hipermarketach.

W ostatnich tygodniach pojawiło się sporo informacji na temat sieci sklepów Tesco. Angielska firma zdecydowała się zmienić taktykę działania na polskim rynku, czego konsekwencją jest m.in. likwidacja pięciu marketów oraz zapowiedź zwolnienia 2 tys. pracowników. W ubiegłym miesiącu pojawiły się nawet pogłoski o wycofaniu się jej z Polski, natomiast, jak się okazało, Tesco stawia na restrukturyzację sieci dyskontów.

>>Aplikacje od największych dyskontów. Do czego mogą nam się przydać i jak z nich korzystać? Sprawdzamy:

Zobacz wideo

Tesco zmniejsza powierzchnie sklepów oraz asortyment

Przedsiębiorstwo opublikowało prezentację, z której wynika, że firma zamierza zmniejszyć liczbę powierzchni sklepowych o połowę do 332,1 tys. mkw. Oznacza to nic innego jak koniec znanych nam hipermarketów. Łączna liczba sklepów ma wynieść 313 - 97 kompaktowych hipermarketów oraz 216 supermarketów. To zapowiedź likwidacji nawet kilkudziesięciu nierentownych placówek, bo w sierpniu 2019 r. było ich na polskim rynku ok. 350. 

Czytaj także: Szef Tesco odchodzi. Dave Lewis zaskoczył swoją decyzją. W sieci zwolnienia, także w Polsce

Co więcej? Konsekwencją wprowadzenia kompaktowych hipermarketów jest również zmniejszenie liczby asortymentu. Z danych zaprezentowanych przez spółkę wynika, że liczba oferowanych produktów spadnie trzykrotnie do poziomu 11-13 tys. SKU (ang. Stock Keeping Unit - unikalny kod przypisany do danego produktu w celu jego identyfikacji). Obecnie ta liczba w największych sklepach to nawet 41 tys. produktów. W mniejszych placówkach zmniejszą się ona dwukrotnie do poziomu 4 tys. 

Rok finansowy 2018/2019 sieć zakończyła ze stratą 55 mln zł. Celem Tesco jest osiągnięcie w Polsce 1 mld funtów przychodów i marży operacyjne na poziomie 3 proc.