Orlen podbija rynek w Niemczech. "Otworzyliśmy pierwszą stację paliw w Bawarii!"

Polski koncern PKN Orlen coraz mocniej jest obecny na niemieckim rynku. Spółka z grupy, Orlen Deutschland, jest już obecna we wszystkich landach Niemiec.

Orlen działa na rynku niemieckim od 2003 roku. Od teraz już we wszystkich niemieckich landach. Poinformował o tym prezes polskiej spółki.

Orlen umacnia się w Niemczech

"Otworzyliśmy pierwszą stację paliw w Bawarii! Oznacza to, że jesteśmy już obecni we wszystkich niemieckich landach. Za naszą zachodnią granicą posiadamy blisko 600 obiektów, co plasuje nas jako 7. sieć stacji paliw" - napisał Daniel Obajtek na Twitterze.

Nowa stacja ruszyła w Monachium - zapowiadał to kilka dni temu prezes Orlen Deutschland Waldemar Bogusch podczas Kongresu 590 w Jasionce pod Rzeszowem.

Dwa dni wcześniej, w trakcie Kongresu 590 w Rzeszowie prezes Orlen Deutschland Waldemar Bogusch zapowiadał, że w najbliższym czasie spółka uruchomi stację paliw w Monachium i będzie to pierwszy obiekt sieci zlokalizowany w Bawarii. Mówił wtedy, że spółka-córka polskiego koncernu chce rozwijać się na południu Niemiec.

>>>Zobacz też: PPK to obiecywanie złotych gór?

Zobacz wideo

Marka Orlen wejdzie na zagraniczne stacje

Jej udział w niemieckim detalicznym rynku paliwowym wynosił 6,5 proc. na koniec drugiego kwartału. Łącznie ma tam 584 stacje (według danych na koniec czerwca), działających pod marką STAR. Ta nazwa ma się zmienić. Na tym samym kongresie prezes Obajtek poinformował, że w ciągu trzech lat firma ma zamiar zmienić marki swoich zagranicznych stacji - poza STAR jest to m.in. sieć Benzina w Czechach (na razie jest jedna, niedługo ma dojść kolejnych siedem). Marka Orlen będzie stopniowo wprowadzana.

Według danych z końca czerwca br. Orlen ma 584 stacje w Niemczech działające pod marką Star, 413 stacji w Czechach i jedną na Słowacji pod marką Benzina (stację na Słowacji uruchomił na początku br., we wrześniu zapowiedziano otwarcie kolejnych siedmiu), a do tego 25 na Litwie. W pierwszym etapie zmiany loga zostanie przeprowadzony cobranding, czyli uzupełnienie oznakowania stacji o Grupę Orlen. Rebranding będzie kosztować kilkadziesiąt milionów złotych.

"Najważniejsze jest dostosowanie tych stacji do wysokiego standardu, a to robimy niezależnie od rebrandingu i tak ponosząc znaczne nakłady" - mówił Obajtek dziennikarzom w kuluarach Kongresu 590.

>>>Czytaj też: Orlen rozpycha się na rynku czeskim i słowackim. "Minimum 100 stacji paliw na Słowacji"

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Ma prawie 2800 stacji paliw w pięciu europejskich krajach. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 109,7 mld zł w 2018 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.