Komentarze (319)
SKM Warszawa traci cierpliwość do Pesy i zrywa duży kontrakt. Firma jest zaskoczona
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • zmichalg1

    Oceniono 16 razy 16

    A ile było kwiku w wydaniu świń z PiS'u, gdy Warszawa odrzuciła ofertę Pesy na dostawę tramwajów.

  • Wizard Marco

    Oceniono 14 razy 14

    Kolejna firma, za którą jak wziął się PiS to... ręce opadają. Szkoda, że Solaris sprzedany, ale dobrze, że PiS na nim łapy nie położył.

  • poppers68

    Oceniono 13 razy 13

    PESA była ciekawym projektem prywatnym. I jak to często bywa w przypadku polskich spółek - świetna na starcie, spory poziom innowacji. Raptem, zaczęła produkować knoty marnie wykonane i do tego awaryjne. Ktoś by pomyślał, że zadziała biznesowy dobór naturalny - ale nie, sprytni właściciele sprzedali za ciężkie pieniądze PESĘ ......podatnikom. I PESA stałą się zakładem państwowym.
    No i zaczęło się to co znamy z historii polskiej motoryzacji : awaryjnie, niedokładnie i z czasem archaicznie.
    A tutaj się czasy zmieniły i jak się okazało zdziwionemu państwowemu już zarządowi PESA, trzeba i terminów dotrzymywać a kontrahent/inwestor nie podziela patriotycznych uniesień, że
    " to nasze, przecież - polskie, nie niemieckie" i odstępuje od umowy jeśli widzi, że idzie słabo a rzeczywistość rozmija się z buńczucznymi deklaracjami.
    Proza życia w biznesie.

  • zubidu

    Oceniono 17 razy 13

    "13 elektrycznych niepodległościowych pojazdów Elf 2" , trzeba poczekać.

  • orlecki

    Oceniono 18 razy 12

    Nareszcie. Może dzięki temu ten PISowski trup nareszcie padnie. PESA to zjadacz publicznych pieniędzy.

  • Bernard Żylik

    Oceniono 11 razy 11

    Ludzie , dlaczego się dziwicie.PESA regularnie ma kłopoty z realizacją umów i z jakością dostarczonych pojazdów. Przecież niedawno była histeria narodowa z tramwajami też dla Warszawy.Nie dość , że były notoryczne kłopoty z hamulcami w już dostarczonych wozach , to przy kolejnym zamówieniu publicznym dała najwyższą cenę i przegrała z Hyundaiem.

  • donmarek

    Oceniono 13 razy 11

    Pierwsza kadencja jakoś przeszła, bo były pozostałości w kasie po PO. Kiedy nie ma już z czego wyjmować, zaczyna się zjazd w ...

  • hopsiupbec

    Oceniono 17 razy 11

    "Jak informuje SKM, zgodnie z umową zwłoka w dostawie któregokolwiek z pojazdów dłuższa niż 30 dni dawała prawo do odstąpienia od umowy i spółka się na to zdecydowała."
    "W komunikacie prasowym Pesa informuje, że decyzję zarządu SKM o zerwaniu umowy przyjmuje "z ubolewaniem i zaskoczeniem"."

    Skoro się zdecydowaliście na taką umowę, to skąd teraz zaskoczenie, zarządzie Pesy?

  • anglik001

    Oceniono 15 razy 11

    Najlepsze, że nikt w tym wszystkim nie patrzy w ogóle na bezpieczeństwo pasażera. Ma być szybko i tanio. Po co komu testy... A później wychodzą kwiatki, jak z gazowymi solbusami w Częstochowie. Po wyjeździe na trasę zaczęły się palić i stoją uziemione po dziś dzień w zajezdni. Solbus splajtował, a miliony w błoto.

  • nalesniku

    Oceniono 14 razy 10

    chu.j z kontraktem, ważne żeby stołki dla pisowskich kolegów i rodziny się zachowały.

  • the-only.charybdis

    Oceniono 18 razy 10

    Teraz Pesa jest państwowa, więc niewydolna.
    To już przerabialiśmy w PRL, a teraz wróciło.

  • labeo

    Oceniono 14 razy 10

    Tak to jest, gdy firmę utrzymuje się sztucznie na rynku, bo polska. Nie potrafią działać w warunkach rynkowych i liczą wsparcie państwa.

  • toskar

    Oceniono 22 razy 10

    No i dobrze. W Siedlcach niedaleko Warszawy jest fabryka składów kolejowych STADLER. Produkowane tak pociągi są dużo lepsze niż te z PESY.

  • Radek Musiol

    Oceniono 9 razy 9

    Polskie znaczy bylejakie i teraz się to potwierdza, szczególnie jak w zarządach pisowscy "eksperci" siedzę i grubą forsę doją nie mając o niczym pojęcia.

  • friestovv

    Oceniono 13 razy 9

    SKM to nie firma Trzaskowskiego, ani Warszawy. To regionalny przewoźnik, który liczy swoje pieniądze. Chyba jednak dobrze się stało, że Warszawa nie kupiła od nich tramwajów. Droższych i z terminem dostawy "na wieczne nigdy".

  • kac

    Oceniono 8 razy 8

    Pesa jest zdziwiona ponieważ ktoś ma do niej pretensje wobec tego, że nie wywiązuje się z kontraktu. Niesamowite, na co oni liczyli, jak się na coś umawiasz, to dowozisz...

  • aldealmi

    Oceniono 8 razy 8

    Tak się wlaśnie pracuje w panstwowych firmach. W dupie maja dotrzymanie kontraktu i ubolewaja jak zamawiający ma dosyc ich bezholowia. A kto zapłaci karne umowy? My, podatnicy, bo PESa nalezy to jakiegostam pieprzonego funduszu rozwoju, wiszacego na cycu Skarbu Panstwa.

  • daniell157

    Oceniono 8 razy 8

    Spokojnie i tak PiS pewnie załatwi im milion składów dużych prędkości żeby zasilić cpk. Ale jest jeden problem ani te składy nie powstaną, ani nie powstanie cpk.

  • a.k.traper

    Oceniono 14 razy 8

    Jedni piszą o niszczeniu polskiego przemysłu, drudzy o preferowaniu zagranicznych firm i łapówkach a prawda jest jak zwykle banalna i brutalna, mentalność w zarządzaniu z poprzedniego systemu, nieterminowość i jeszcze niezbyt zadowalająca jakość, to nie pierwszy raz.
    Wszelkie próby pomocy ze strony państwa nie powodują zabrania się do pracy ale odłożenia problemu bo kasa jest. W latach 90 wiele firm tak padło bo państwo nie miało pieniędzy a gdyby je miało to też by padły.

  • kosim

    Oceniono 12 razy 8

    A czy to nie jest państwowy moloch, gdzie siedzą jakieś tam?

  • cozano

    Oceniono 12 razy 8

    Ciekawe dlaczego PESA okazuje zdziwienie. Jak dotychczas bardzo wielu klientów mając fatalne doświadczenia rezygnuje u usług z tej na poły zrepolonizowanej firmy. Fatalne doświadczenia ma Kraków , Łódź (tramwaje), PKP Intercity (Dart), DB w Niemczech i wielu innych, zarówno jakości sprzętu, jak i terminowości dostaw. Gdyby nie pomoc obecnego rządu, PESA byłaby już bankrutem. Mimo wpompowania dużych pieniędzy, nadal bilans ma na sporym minusie.

  • andrzej2310

    Oceniono 7 razy 7

    PESA straciła zdolności do konkurowania na rynku, Po pierwszych sukcesach przyszedł kryzys. Państwowy właściciel przedłuża tylko agonię firmy i trwoni publiczne pieniądze. Bo na biznesie trzeba się znać, nie wystarczy być klaskać Kaczyńskiemu.

  • mlynek_999

    Oceniono 15 razy 7

    I bardzo dobrze. Miejsce Pesy jest w szkolnej ławce. Niech najpierw się nauczą a potem budują. Nie wystarczy się przejechać Stadlerem, "na oko" skopiować i sru do produkcji. Trzeba mieć o tym jakieś pojecie

  • droch

    Oceniono 6 razy 6

    A Partia na to: Tak się bawimy, tak się bawimy, tak się bawimy za rządowe pieniądze!

  • religijnych.uczuc.obraza

    Oceniono 10 razy 6

    Gdzie te czasy gdy wiceprezydent Andrzej Urbański ustawiał przetargi dla SKM...

  • bartek_7777

    Oceniono 7 razy 5

    W krakowie ich g.niane krakowiaki też się systematycznie psują. Polska myśl inżynierska podobnej jakości jak piechniczek przed kominkiem.

  • vomiting_frog

    Oceniono 4 razy 4

    Już wiecie czemu nikt nic od Pesy kupować nie chce w tym warszawa tramwajów?
    Ta zaraza powinna się nazywać nie PESA a Sepsa

  • herr7

    Oceniono 3 razy 3

    Z artykułu wynika, że Polskę jest jedynie stać na montownie i tanią siłę roboczą. Jest to smutne zważywszy, że rzeczywistym zagrożeniem jest to, że będziemy w niedalekiej przyszłości społeczeństwem starych biednych ludzi. Jak wówczas historia oceni polską transformację po 89 r? Czyżby podobnie, jak epokę saską i wiek XVIII?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX