Ministerstwo Zdrowia wydało od 2017 r. w TVP 6,7 mln zł. W porównaniu z innymi, ten resort rozbił bank

Blisko 6,7 mln zł wydało Ministerstwo Zdrowia od początku 2017 r. w ramach współpracy z Telewizją Polską - poinformował wiceszef resortu Sławomir Gadomski w odpowiedzi na interpelację poselską.
Zobacz wideo

Jak wynika z odpowiedzi Gadomskiego na interpelację posła Marcina Kierwińskiego (Koalicja Obywatelska), w latach 2017, 2018 i 2019 r. Ministerstwo Zdrowia zakupiło w TVP ponad 14 tys. minut. Gadomski wylicza, że umowy z Telewizją Polską zostały zawarte na produkcję i emisję audycji i programów specjalnych, lokowanie wątków w serialach oraz emisje spotów.

Te działania kosztowały w 2017 r. ok. 1,99 mln zł, ok. 4,43 mln zł w 2018 r. i ok. 272,5 tys. zł w 2019 r. Łącznie - ok. 6,69 mln zł. 

Wiceminister Gadomski informuje m.in., że Telewizja Polska odgrywała wiodącą rolę w kampanii
promującej profilaktykę chorób układu sercowo-naczyniowego wynikających z nieprawidłowego stylu życia. 

Kolejne ok. 3,5 mln zł od 2017 r. w TVP zostawiły jednostki podległe Ministrowi Zdrowia lub nadzorowane przez niego. Najwięcej - łącznie ponad 1,7 mln zł - wydało Narodowe Centrum Krwi w Warszawie w związku z płatną emisją spotów promujących honorowe krwiodawstwo.

Ile wydały w TVP inne ministerstwa?

Kierwiński na odpowiedź z Ministerstwa Zdrowia czekał ponad pół roku. Na przełomie marca i kwietnia br. poseł wystosował interpelacje do wszystkich ministerstw z pytaniem o ich umowy z TVP. Część z nich wyliczało wykupione godziny w TVP oraz ich koszt, ale np. Ministerstwo Edukacji Narodowej odmówiło informacji o szczegółach umów tłumacząc, że upublicznienie tych danych naruszałoby tajemnicę przedsiębiorstwa.

Jak podsumował w maju portal "Press", np. Ministerstwo Cyfryzacji w 2019 roku wykupiło w TVP reklamy e-Dowodu za 350 tys. zł, Ministerstwo Środowiska wydało 300 tys. zł na emisję spotów "Czyste powietrze - zdrowy wybór!", a Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zapłaciło TVP 720 tys. zł za promocję "Konstytucji dla Nauki".