Raport Hiper-com Poland i Grupę AdRetail został wykonany na zlecenie Wirtualnej Polski i money.pl. Eksperci przepytali ponad 1 tys. osób i przeanalizowali rynek zniczy w obliczu nadchodzących Wszystkich Świętych.
Wszystkich Świętych 2019. Znicze droższe w promocjach
Najważniejsza informacja jest taka, że w 2019 r. promocyjne ceny zniczów wzrosły aż o 23 proc. Ponadto, w tym roku (w dniach 1-25 października) sklepy zdecydowały się przygotować aż o 82 proc. mniej promocji na produkty przygotowane specjalnie na tę okazję. Z badań wynika również, że aby zaoszczędzić, najlepiej udać się po znicze do dyskontów, w których ceny promocyjne paradoksalnie spadły (obniżka o 7 proc.).
Przystępne ceny zachęcają do odwiedzania tego typu sklepów i znajduje to odzwierciedlenie również w innych danych. Z raportu możemy wyczytać, że na zakupy przed Wszystkimi Świętymi udamy się właśnie do dyskontów bądź hipermarketów (łącznie 60 proc.) Przy cmentarzu znicze zamierza kupić mniej niż 20 proc. respondentów.
- Wzrost cen zniczy jest powiązany z innymi podwyżkami. Benzyna drożeje, a wraz z nią produkty, które wymagają transportowania. Z kolei rosnące opłaty za energię elektryczną zwiększają koszt produkcji towarów i ich magazynowania. Dlatego klient w tym roku zapłaci więcej za ww. produkty - tłumaczy Katarzyna Grochowska, Project Manager w Hiper-Com Poland.
Dowiedz się więcej: Drogie świętowanie Wszystkich Świętych. Za paliwo nawet o 18 proc. więcej niż przed rokiem
Co ciekawe, w 2019 r. 45 proc. Polaków zamierza wydać na znicze ok. 40 zł, natomiast 31 proc. kwotę w wysokości od 41 do 50 zł. Jest to znaczny wzrost względem ubiegłych lat, kiedy to deklarowany wydatek oscylował w granicy 25 zł. Średnia liczba zakupionych zniczy to natomiast od 4 do 5 sztuk.