Port lotniczy Radom. Nie ma chętnego na budowę terminala. Dwa razy dłuższy termin i żadnej oferty

Wygląda na to, że nikt nie chce zbudować terminala lotniska w Radomiu. Jak dotąd nie wpłynęła żadna oferta dla ogłoszonego we wrześniu przetragu. Mimo, że czas na wykonanie prac został dwukrotnie wydłużony.
Zobacz wideo

Jak poinformowało Polskie Radio RDC, wciąż nie ma chętnych na budowę terminala w Radomiu. Do tej pory nie zgłosiła się z ofertą żadna firma, pomimo wydłużenia i to dwukrotnie terminu na wykonanie prac. Obecnie wynosi on 20 miesięcy. Zapowiadany wcześniej termin na 2020 r. jest już nieaktualny. Najbardziej realnym terminem uruchomienia lotniska w Radomiu wydaje się rok 2022. Pomimo kuszenia premią od wcześniejszego zrealizowania inwestycji, nie ma w tym momencie chętnych, którzy chcieliby się jej podjąć. Mariusz Szpikowski, prezes Przedsiębiorstwa Państwowego "Poty Lotnicze" (PPL) otwarcie przyznał, że "terminal w Radomiu jest na ścieżce krytycznej inwestycji. Zakończenie jego budowy wpłynie istotnie na zakończenie całego projektu".

Mówiliśmy również m.in. o 16 miesiącach. Musielibyśmy się liczyć jednak wówczas z ryzykiem, że większość wykonawców doliczyłoby sobie kary finansowe, w związku przekroczeniem terminu, do ceny. Dlatego przewidziana jest premia za wcześniejsze wykonanie

- tłumaczył w PR RDC prezes PPL.

Termin dla składania ofert przetargowych przedłużono ostatecznie do 15 listopada. Budowa terminala i sortowni została wyceniona przez PPL na ok. 270 mln zł.

Lotnisko w Radomiu wciąż opóźnione

Wątpliwości co do opóźnień nie było już na początku roku. Jeszcze w lutym 2019 r. PPL anulował przetarg na przebudowę i wydłużenie drogi startowej na lotnisku w Radomiu. Chętny wykonawca zaproponował wtedy ponad trzy razy większą kwotę niż budżet założony przez PPL. Przypomnijmy, że był to jedyny chętny, który zgłosił wtedy ofertę. Opiewała na nieco ponad 288 mln zł. PPL był gotów zapłacić 88,2 mln zł. Obecnie zwiększona do poziomu 270 mln zł kwota przetargu nadal nie jest w stanie skusić zdecydowanego na inwestycję wykonawcy.