Przyczyną bardzo długiej przerwy technicznej w Banku Millennium i w eurobanku będą prace serwisowe prowadzone w związku z przejęciem eurobanku przez Millennium. Banki będą łączyły swoje systemy.
W związku z tym klienci Banku Millennium już od soboty 9 listopada do późnych godzin wieczornych w poniedziałek 11 listopada nie będą mogli skorzystać m.in. z systemu bankowości internetowej i mobilnej. W związku z tym nie będą możliwe także m.in. płatności BLIK, płatności za zakupy w sklepach internetowych, utrudnienia mogą wystąpić także podczas płatności zbliżeniowych telefonem. Niedostępny będzie także serwis telefoniczny TeleMillennium (z wyjątkiem zastrzegania kart).
Bank Millennium zapewnia natomiast, że karty, płatności kartą w internecie, bankomaty i wpłatomaty będą działać prawidłowo.
Bardzo podobne problemy będą mieli także przez cały długi weekend klienci eurobanku. Tutaj przerwa techniczna rozpocznie się wręcz już w piątek - o godzinie 18. Tu również nieczynna będzie bankowość internetowa, mobilna oraz telefoniczna. Płatności kartą czy wypłaty z bankomatów powinny działać bez problemów.
Po zakończeniu prac dotychczasowe produkty klientów eurobanku będą dostępne w Banku Millennium. Pierwsze logowanie do bankowości internetowej klienci rozpoczną na stronie eurobanku.
Jak wynika z danych branżowego portalu prnews.pl, na koniec czerwca br. Bank Millennium miał ok. 2,6 mln klientów, a eurobank ok. 1,4 mln.
Przypomnijmy, że na długi weekend także bank BNP Paribas zaplanował proces migracji klientów przejętego Raiffeisen Banku do nowych systemów. I tutaj przerwa potrwa od piątkowego wieczora do poniedziałku 11 listopada włącznie. Tutaj również niedostępna będzie m.in. bankowość internetowa i mobilna, płatności kartą mają działać bez zmian.