Lidl wpadł na pomysł jak zarobić. Wprowadził mniejsze paragony i zaoszczędził pół miliona złotych

Lidl znany jest z szukania oszczędności w różnych aspektach działalności w celu zachowania niskich cen. W Wielkiej Brytanii sieć zaoszczędziła 150 tys. funtów na papierze dzięki mniejszym paragonom.

Firmy szukają oszczędności w różny, często niebanalny sposób. Popularny nie tylko w Polsce, ale i Wielkiej Brytanii Lidl zdecydował się wprowadzić mniejsze paragony. Dzięki temu sieć dyskontów zaoszczędziła na papierze 150 tys. funtów w skali roku - informuje "The Sunday Times"

Zobacz wideo

Lidl szuka oszczędności, gdzie tylko się da. Wszystko po to, by utrzymać niskie ceny

Głównym powodem cięcia kosztów w każdy możliwy sposób jest utrzymanie konkurencyjnych cen, co na rynku dyskontów jest kluczem do sukcesu. Potwierdził to szef Lidla w Wielkiej Brytanii Christian Härtnagel. Brytyjski eksperyment z paragonami nie jest jednak pierwszym, na jaki zdecydowało się niemieckie przedsiębiorstwo. W 2016 r. szwajcarski Lidl zdecydował się nie drukować paragonów osobom, który ich nie chciały. Dzięki temu zaoszczędzono ok. 30 ton papieru rocznie. 

>>> Czytaj także: Lidl Polska pochwalił się wynikami i pensjami swoich pracowników. Dla magazyniera 4800 zł brutto

W Wielkiej Brytanii Lidl jest jednym z najpopularniejszych dyskontów. Na tamtejszym rynku pojawił się w 1994 r. i posiada 760 sklepów. Dla porównania w Polsce niemieckie przedsiębiorstwo funkcjonuje od 2002 r. Ostatnio informowaliśmy, że w Warszawie zostanie wkrótce otwarta 700. placówka sieci

Lidl z coraz bardziej innowacyjnymi rozwiązaniami 

Rynek dyskontów ze względu na konkurencyjnych należy do jednego z najbardziej innowacyjnych. W Polsce Lidl testuje wprowadzenie kas samoobsługowych. Ponadto, aplikacja Lidl Plus, w której można znaleźć oferty promocyjne jest 14. najpopularniejszą aplikacją w Polsce i korzysta już z niej 4 mln osoby. 

Więcej o:
Komentarze (71)
Lidl wpadł na pomysł jak zarobić. Wprowadził mniejsze paragony i zaoszczędził pół miliona złotych
Zaloguj się
  • striepo

    0

    połowa opakowań w LIDLU z ich rodzimej marki na droższym papierze jest co najmniej o połowe za wielka.
    Człowiek kupuje Łososia, opakowanie, że ho ho a po otwarciu papierka KAWAŁECZEK i tak LIDL zarabia miliony tak samo jak i inne firmy, kupujesz wielką pakę chipsów (jak ktoś lubi takie żarcie), otwierasz i nagle robi się 1/3 paczki.
    Kiedyś w ramach ekologi wmówiono nam, że odchodzą od opakowań papierowych, żeby drzew nie wycinać i mamy wszędzie PLASTIK FANTASTIK

  • wookiee.chewbacca

    Oceniono 2 razy 2

    Tak, a £600,000 to oni dziennie wywalają jedzenia do skipu.

  • elemir

    Oceniono 2 razy -2

    "4 mln osoby"

    Cenisz dobre dziennikarstwo?

  • elemir

    Oceniono 3 razy -1

    |4 mln osoby|

    Cenisz dobre dziennikarstwo?

  • adam3407

    Oceniono 3 razy 1

    Nauczcie się ekonomiczni analfabeci, że "zarobić na czymś" to nie to samo co "oszczędzić na czymś".

  • tradycja_krotkiej_reki

    Oceniono 3 razy 1

    4 800 brutto magazynier w Lidlu. Inspektor kontroli skarbowej - 3 500 brutto, inspektor w urzędzie gminy - 3 200 brutto, inspektor w sanepidzie - 2 800 brutto.

    Jakby ktoś pytał, dlaczego poziom polskich urzędników jest jaki jest ;-)

  • okoni18

    Oceniono 2 razy 0

    Pogoń za ślepym cięciem kosztów. Ostatnio jeden z moich klientów zrezygnował z moich usług, bo znalazł tańszego wykonawcę o dosłownie pół grosza. Roczne oszczędności przy tych zamówieniach to około 1000 zł, czyli niecałe 100 zł miesięcznie. Nawet nie chciało mi się tego komentować, mam dość klienteli która ciągle tnie koszty. To odbije się rykoszetem, omijam produkty tej firmy szerokim łukiem.

  • sztej

    Oceniono 4 razy 4

    Za tę innowację, zarząd przyznał sobie 200 tys. funtów.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX