Awaria w Idea Banku usunięta. Bank zwraca klientów pieniądze

Idea Bank poinformował o zakończeniu trwającej około dobę awarii. Podwójnie zaksięgowane transakcje sprawiły, że wielu klientów pozostało bez środków na rachunku lub wręcz wpadło w debet. Co więcej, wówczas dodatkowo rozwścieczały ich... SMS-y z banku o zaległościach. Bank przeprasza i informuje, że niesłusznie pobrane środki już z powrotem wracają na konta klientów.
Zobacz wideo

O awarii w Idea Banku informowaliśmy w środę rano. Bank podwójnie księgował operacje wykonane w dniach 15-18 listopada, wskutek czego wielu klientów zostało w ogóle bez dostępu do środków. Klienci informowali o awarii już we wtorek po południu, ale naprawianie błędu trwały około dobę. Bank dopiero w środę po południu poinformował, że usunął awarię.

Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach. Tak jak informowaliśmy wcześniej, nie były wymagane żadne działania po stronie klientów banku – środki zostały zwrócone automatycznie. W najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji

- informuje bank. Na jego profilu na Facebooku część klientów potwierdza, że środki wracają na ich konta. Inni jednak informują, że pieniędzy nadal nie ma. Bank prosi o cierpliwość i tłumaczy, że "synchronizacja danych chwilę zajmuje".

Raz jeszcze przepraszamy naszych klientów za wszystkie niedogodności, w tym za utrudniony dostęp do naszych infolinii w dniu dzisiejszym, wynikający z wzrostu liczby udzielanych konsultacji

- dodaje bank w komunikacie prasowym.