Wszystkie sklepy Real oficjalnie na sprzedaż. Mowa o 270 marketach, w tym 74 w Polsce

Metro AG, właściciel hipermarketów Real, ostatecznie potwierdził: wszystkie placówki idą na sprzedaż. Umowa, którą firma Metro AG chciałaby podpisać już do końca stycznia 2020 r. mówi o 270 sklepach, stronie internetowej Real oraz 80 innych nieruchomościach handlowych.

Jak podała w komunikacie firma, Metro AG podpisała list intencyjny i podjęła się negocjacji na wyłączność z konsorcjum inwestorów z sektora nieruchomości SCP Group i X+Bricks, którzy są zainteresowani kupnem wszystkich 270 hipermarketów Real wraz ze związanymi z nimi pobocznymi biznesami, stroną internetową i 80 nieruchomościami handlowymi. Obydwie strony sprzedaży chcą sformalizować transakcję już do końca stycznia 2020 r., a jej wartość szacuje się na ok. 500 mln euro.

Właściciel Reala chce zabezpieczyć pracowników

Jak poinformował właściciel, większość sklepów będzie działać dalej, niektóre zostaną przeniesione, ale niektóre zostaną zamknięte. Póki co, nie wiadomo o które konkretnie markety może chodzić.

Protokół ustaleń przewiduje ponadto kontynuację działalności podstawowej grupy sklepów Real. Większość sklepów zostanie przekazana innym detalistom. Naszą intencją jest umowne zobowiązanie tych sprzedawców detalicznych do przejęcia pracowników Real

- podała Metro AG w komunikacie, dodając:

Realizacja transakcji będzie podlegać zatwierdzeniu przez organ antymonopolowy i inne organy regulacyjne

Niemiecka sieć Real była obecna w Polsce od 1995 r. do 2012 r., kiedy jej aktywa przejął francuski Auchan. Obecnie to 74 hipermarkety w naszym kraju.

>>> Przedświąteczna gonitwa, czy poświąteczny szał zakupów? Sprawdź kalendarz niedziel handlowych do końca 2019 r.

Zobacz wideo

Real ze stratą, Amazon zainteresowany

Real w 2018 r. odnotował 7,2-procentowy spadek sprzedaży. Konkurowanie chociażby na rynku niemieckim z sieciami Lidl, czy Aldi nie było dla sklepów Real łatwe. Już wtedy w branży wielkoformatowych sklepów pojawiły się pierwsze poważne głosy o chęci sprzedania sieci przez Makro AG. W tamtym czasie przejęciem biznesu po sklepach Real zainteresował się amerykański Amazon, który od pewnego czasu umacnia się w Europie. Do transakcji, czy choćby przedwstępnej umowy nie doszło. Amazon zdążył sparzyć się na na rynku spożywczym w Niemczech, wycofując się ze swojej oferty e-zakupowej produktów żywnościowych, AmazonFresh. Rynek niemiecki uchodzi zresztą za trudny dla Amerykanów. W 2006 r. Walmart, największa sieć detaliczna w USA, wycofywała się z niemieckiego rynku. Sklepy Walmarta kupiło właśnie Metro AG.