Jak podała sieć, "oferta sklepu Żabka w Wieżowcu Bałtyk dedykowana jest przede wszystkim klientom w drodze do pracy czy z pracy do domu oraz tym, którzy „w biegu”, w trakcie przerwy w pracy, chcą sięgnąć po coś na szybko". Podkreślono ponadto, że w "podręcznym" sklepie Żabka o powierzchni 16 mkw klient może skorzystać takie z oferty Żabka Café, czy nadać lub odebrać przesyłkę kurierską.
Wywodząc się z Poznania, cieszymy się, że możemy być częścią tej niezwykłej poznańskiej przestrzeni w Bałtyku, łączącej biznes i design, która już obecnie jest chętnie odwiedzana nie tylko przez mieszkańców miasta, ale i turystów. Jednocześnie koncept tego niewielkiego powierzchniowo sklepu potwierdza, że Żabka, chcąc być jak najbliżej klientów, może być obecna nawet w najmniejszych lokalizacjach
- podsumował Adam Manikowski, wiceprezes firmy Żabka Polska.
Najmniejsza Żabka w Polsce została wyposażona dodatkowo w nowoczesny system elektronicznej komunikacji marketingowej opartej na technologii digital signange, czy cyfrowe nośniki wewnątrz sklepu i w witrynie, które mają dostosowywać komunikaty pod względem lokalizacji, czy warunków pogodowych. Jest to kolejny krok sieci w kierunku formatu Żabka Galaxy, który ma zagościć na dobre w jej placówkach w przyszłym roku.
W listopadzie sieć Albert Heijn otworzyła na lotnisku w Amsterdamie bezobsługowy nanosklep, będący przykładem nowego formatu sieci convenience. Za projekt odpowiada amerykański firma AiFi, która testuje także express store, będący hybrydą sprzedaży tradycyjnej i automatycznej. Współpracę z AiFi podjęła na początku roku także sieć Żabka, która planuje wprowadzić podobne rozwiązania w Polsce. Z AiFi pracuje także sieć Carrefour, która na warszawskiej Białołęce otworzyła z początkiem grudnia swój pierwszy bezobsługowy sklep w Polsce, otwarty przez 24 godzin na dobę i 7 dni w tygodniu. Jeśli pomysł się przyjmie, możemy spodziewać się wysypu nanosklepów nowej generacji. Również w Poznaniu otwarto już pierwszy bezkasowy, oparty na dedykowanej aplikacji oraz zastosowaniu sztucznej inteligencji, sklep Take&Go.