Jak podały Wiadomości Handlowe, sklep firmy Columbia na zakopiańskich Krupówkach ma 214 mkw i oferuje największy w Polsce wybór amerykańskiej firmy. Znajdziemy w nim zarówno odzież, jak obuwie i akcesoria, a wśród nich produkty stricte techniczne, wyprodukowane z użyciem autorskich technologii odzieżowych, jak te nieco bardziej miejskie. Firma liczy, że zakopiańska, niemal zawsze tłumnie odwiedzana przez turystów lokalizacja zapewni odpowiednią liczbę klientów.
Otwarcie pierwszego monobrandowego sklepu w Polsce to kolejny kamień milowy dla Columbii. Zakopane jest ośrodkiem cenionym przez wielbicieli górskich wędrówek i sportów zimowych. Cieszymy się, że będziemy mogli zaproponować nasze innowacyjne produkty aktywnym konsumentom i gościom odwiedzającym miasto
- skomentował cytowany przez serwis Matthieu Schegg, główny menedżer w firmie Columbia.
Inną marką, która zdecydowała się na otwarcie pierwszego sklepu w Polsce jest Primark. Znana na świecie sieć odzieżowa zapowiedziała otwarcie placówki wiosną 2020 r. w warszawskiej Galerii Młociny. Primark to dobrze znana na zachodzie irlandzka marka, bardzo popularna w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, czy Hiszpanii, obecna także na amerykańskim rynku. Firma nie zdradziła bliższych szczegółów dotyczących ewentualnej ekspansji w naszej części Europy, tłumacząc to faktem, że jest notowana na giełdzie.