Rezygnujemy z zakupów przez trudne opakowania. A na ich otwieraniu spędzamy 40 dni swojego życia

Firma DS Smith zleciła badania dotyczące zachowań klientów sklepów internetowych. Wynika z nich m.in. to, że 79 proc. z nas przyznaje, że denerwuje się podczas otwierania opakowań prduktów. To nie powinno specjalnie zdziwić. Bardziej zaskakujące jest natomiast wyliczEnie, że potyczki z trudnymi opakowaniami zabierają aż 40 dni z życia każdego Polaka.

Chyba nikt nie przepada za otwieraniem opakowań, szczególnie tych skomplikowanych lub zaprojektowanych niepraktycznie. W okresie świątecznym jest to szczególnie zauważalne, bo sporo czasu spędzamy na zakupach, dostajemy i dajemy prezenty. Jak donosi Portal Spożywczy, z badania zleconego przez DS Smith - dostawcę opakowań - wynika, że aż 85 proc. z nas przyznaje, że otwieranie produktów ich irytuje, przy czym 79 proc. otwarcie mówi, że denerwuje się podczas tej czynności. Problem jest na tyle dotkliwy dla konsumenta, że aż 27,9 proc. respondentów przyznała, że to właśnie ze względu na opakowanie rezygnuje z zakupu online niektórych produktów. Sytuacja wydaje się prozaiczna, ale szacuje się, że to strata nawet 3,28 mld zł rocznie dla producentów.

>>> Aplikacje, które pomogą oszczędzać na zakupach. Sprawdź nasze zestawienie

Zobacz wideo

Co czwarty Polak otwiera paczkę śrubokrętem

Co więcej, z badania wynika, że Polacy spędzają średnio 19 minut tygodniowo, próbując rozpakować zbyt skomplikowane opakowania. Niewiele? Nic bardziej mylnego - to średnio 40 dni w ciągu życia każdego z nas. Blisko 49 proc. badanych przyznało ponadto, że walka z trudnym opakowaniem zakończyła się zniszczeniem lub uszkodzeniem produktu. Wśród największych "zarzutów" wobec opakowań respondenci wymieniali konieczność używania narzędzi, takich jak nożyczki 57,5 proc.), czy śrubokręt (25,35 proc.), a także nadmierną ilość taśmy użytej do zapakowania produktu (29,8 proc.). 46,6 proc. badanych przyznała ponadto, że wydobycie produktu z paczki zajmuje zbyt wiele czasu, a na zbyt małą poręczność opakowań zwracało uwagę 26,6 proc. respondentów.

Polacy wolą nie kupić niż męczyć się z opakowaniem

Co drugi badany przyznał, że problematyczne opakowanie zniechęciło go do kolejnych zakupów produktu tej samej marki, a więcej niż co czwarty nie zamówił produktu, powodowany obawą związaną z opakowaniem.

Zarówno mężczyznom, jak kobietom "odbezpieczenie" produktu zajmuje tyle samo - średnio 9 minut zanim poproszą o pomoc. Aż 64,4 proc. badanych potwierdziło, że zdołało się zranić podczas prób odpakowania produktu, a 28 proc. respondentów przyznało, że podczas tej czynności uszkodziło narzędzie, którym sobie pomagali przy rozpakowywaniu.

Więcej o:
Komentarze (27)
Rezygnujemy z zakupów przez trudne opakowania. A na ich otwieraniu spędzamy 40 dni swojego życia
Zaloguj się
  • matamzimu

    Oceniono 18 razy 8

    zabrakło mi informacji w jakim stopniu upośledzeni byli respondenci.
    'średnio 9 minut zanim poproszą o pomoc' ?!?, nożyczki i śrubokręty ?!?, uszkodzone ?!?, zranienia ?!?
    pijane przedszkole integracyjne bez opiekunek? we mgle

  • ghs blar

    Oceniono 18 razy 8

    Większego wydumanego na siłę idiotyzmu nie czytałem. Im lepiej zapakowany towar tym pewniejsze , że dotrze nieuszkodzony. Co najwyżej można zrezygnować z zakupu ze względu na kiepskie opakowanie z racji ryzyka uszkodzenia niż na odwrót. Poza tum już o dziecka pielęgnuje się w nas skłonność do fascynacji opakowaniami od przesadnego pakowania prezentów gwiazdkowych poczynając.

  • icehunter

    Oceniono 5 razy 5

    Niech szlag trafi tego co wymyślił tzw. Blister. Karta SD pakowana w pudło wielkości dysku twardego. Pies was j...ł producenci.

  • Szymon Głowacki

    Oceniono 10 razy 4

    "Rezygnujemy z zakupów"? Jeeebło kogoś zdrowo?? Przecież rozpakowanie zakupów to najprzyjemniejsza czynność zaraz po ich opłaceniu! Nawet posiadanie / użytkowanie tak nie cieszy, jak rozpakowywanie!

  • nanorobot

    Oceniono 10 razy 4

    A ile czasu tracą czytelnicy gazeta.pI na czytanie tego typu tekstów reklamowych, udających informacje?

  • tom_aszek

    Oceniono 3 razy 3

    "Wśród największych "zarzutów" wobec opakowań respondenci wymieniali konieczność używania narzędzi, takich jak nożyczki (...) czy śrubokręt (...), a także nadmierną ilość taśmy użytej do zapakowania produktu "

    Proponuję tym respondentom nie rezygnować z zakupów wysyłkowych ale zastrzegać sobie zapakowanie towaru w pojedynczą torebkę foliową zalepioną pojedynczą taśmą samoprzylepną. Wtedy odpadnie problem z rozpakowywaniem...

  • bingola

    Oceniono 5 razy 3

    A potem stosy tych opakowań lądują w śmietnikach wypełniając je od podłogi aż po dach. 90% odpadów to właśnie opakowania. Bo towar musi się sprzedać. Po kiego grzyba pakować tubkę z pasta do zębów w kartonik? Opakowania to zmora dzisiejszego jednorazowego społęczeństwa!

  • angelus-silesius

    Oceniono 8 razy 2

    Ile dni życia tracimy na czytaniu takich banialuk?

  • kawa_poranna1

    Oceniono 3 razy 1

    Będąc na wyjeździe w Krakowie kupowałam myszkę w Media Markt.
    Widząc pancerne opakowanie bzdetu za 20 złotych poprosiłam przy kasie o usunięcie tego pancernego plastiku z towaru.
    Trzy osoby z nożyczkami, które im się gięły, wreszcie pan Kazio z servisu ze śrubokrętem i nożem.
    Więc teraz kupując cokolwiek tak pancernie zaapakowane proszę o odpakowanie tego przy kasie.
    Rozumiem, złodzieje. Ale ja nie mam zamiaru ponosić tego kosztu i szarpać się z ryzykiem skaleczenia.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX