Jak donoszą Wiadomości Handlowe, zamknięte wczoraj z powodu awarii kas fiskalnych Delio niektóre sklepy Dino, zostały dziś otwarte. Nie wiadomo, czy błąd zegara w kasach fiskalnych został skorygowany, czy użyto zastępczych egzemplarzy. Pewne jest jednak to, że po wczorajszych perturbacjach sklepy znów działają.
W dniu dzisiejszym wszystkie markety Dino są już otwarte i funkcjonują zgodnie z planem
- przekazała Ewa Wojtysiak, specjalistka ds. CSR i komunikacji w Dino Polska, cytowana przez serwis.
Awaria dotknęła także takie firmy z branży handlu i usług, jak część pizzerii DaGrasso, firmy lokalne, czy sieć Multikino, która także uporała się z błędem oprogramowania. Sieć kin postanowiła nie czekać w kolejkach do punktów serwisowych i zakupiła nowe kasy fiskalne do swoich punktów.
2 stycznia tysiące kas fiskalnych Delio dystrybuowanych przez Novitus odmówiły posłuszeństwa, stając się powodem noworocznej awarii o ogólnokrajowym zasięgu. Przyczyna awarii była prozaiczna - błąd zegara nie pozwalał ustawić daty 2020 r. na paragonie, co uniemożliwiało poprawne jego drukowanie. Dystrybutor, który nie był w stanie naprawiać kas u klientów - zainicjował wprawdzie specjalną akcję serwisową, ale właściciele kas musieli odesłać kasę do producenta lub dostarczyć ją do wskazanych punktów naprawczych, a to szybko okazało się kłopotliwe. Kolejki w serwisach szybko rosły. Skorygowanie błędu we wszystkich drukarkach zajęłoby co najmniej kilka dni. W całym kraju działa ok. 700 tys. kas fiskalnych Delio.